Grupa I

GRUPA  I -  3   latki

 

Nauczyciele:

 

mgr Katarzyna Wrzaszczak

mgr Ewa Bednarz

mgr Krystyna Marczyńska

 

Godziny   pracy   oddziału:

 

Poniedziałek:  07.30 – 15.20

Wtorek:           07.30 – 15.20

Środa:             07.30 – 15.20

Czwartek:        07.30 – 15.20

Piątek:             07.45 – 15.15

 

Przed rozpoczęciem i po zakończeniu pracy oddziału
dzieci przebywają w grupie II.

 

DRODZY RODZICE!
Informuję, że ze względu na zaistniałą sytuację
tzn. czas zamknięcia placówek oświatowych
istnieje możliwość dodatkowych konsultacji telefonicznych dla Państwa
codziennie w godzinach 12.00 – 14.00.
                                                                               Życzę dużo zdrowia,
                                                                                   Katarzyna Wrzaszczak

 

ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

 

MALI WSPANIALI – PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ W DOMU
 
Fundacja Mali Wspaniali, z którą współpracujemy na co dzień zamieszcza codziennie filmiki aktywności fizycznej do wykonania w domu. Zachęcam do skorzystania.


DOMOWE ZOO – TRANSMISJE Z WROCŁAWSKIEGO ZOO
 
Domowe ZOO to cykl spotkań edukacyjnych, które odbywać się będą na żywo na profilu wroclawskie zoo, których celem jest zainteresować zwierzętami odbiorców, głównie dzieci. Pracownicy zoo będą prezentować wybrane gatunki podchodząc do nich z kamerą, jak najbliżej będzie to możliwe. Spotkania prowadzić będą duety – opiekun zwierząt i edukator, aby jak najciekawiej zaprezentować bohaterów.
Transmisje na żywo odbywają się dwa razy w tygodniu – w środy i w piątki, zawsze o godzinie 12.00. Będą one dostępne na profilu wrocławskiego ogrodu również po emisji.

 

 

BAJECZKI Z WALIZECZKI – TEATRZYK ONLINE

Punktem wyjścia do rozmowy z dziećmi na temat koronawirusa czy konieczności higieny, mogą być nagrania „Bajeczki z walizeczki” dostępne na YouTube, realizowane przez Panią Teatrzyk: https://www.youtube.com/watch?v=LNNVeCaX624.
Zapraszam do wspólnego obejrzenia :-)

 

 

PROPOZYCJE DLA RODZICÓW
 
Poniżej znajduje się kilka propozycji, w których możecie Państwo znaleźć wartościowe informacje dotyczące organizacji życia w czasie kwarantanny, rozmów z dziećmi na temat koronawirusa oraz sposobów udzielania wsparcia emocjonalnego. Mam nadzieję, że poniższe materiały okażą się dla Państwa pomocne:
 

 

 

DZIAŁANIA DO REALIZACJI W DOMU (tydzień 4. / 26-27.03.2020):
 
 
1. „Bocianie, bocianie” – słuchanie i  rozmowa na temat wiersza B.Formy.
 
Bocianie przybyłeś dziś do nas,
witają cię dzieci i łąka zielona.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,
czarno – białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
kle, kle zaśpiewamy z tobą boćku miły.
Bocianie, bocianie,
przybyłeś dziś do nas.
Kle, kle, kle, kle,
kle, kle, kle, kle.
 
Rozmowa na temat wiersza:
O jakim ptaku jest mowa w wierszu?
Kto przywitał bociana w wierszu?
Jak wygląda bocian?
 
 
2. „Mowa ptaków” – ćwiczenia ortofoniczne. 
Naśladowanie odgłosów ptaków np. gruchania, klekotania, krakania.
 
 
3. „Odpoczynek ptaków” – zabawa relaksacyjna.
 Dziecko i rodzic kładą się na dywanie, zamykają oczy i próbują wyobrazić sobie, że są ptakami i latają nad ziemią. Następnie otwierają oczy i opowiadają o tym, co widziały z góry i czy im się to podobało.
 
 
4. „Gimnastyka” – zabawa ruchowa z pokazywaniem.
 
Ręce do góry, nóżki prościutkie,
tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie..
Teraz ramiona w dół opuszczamy
i kilka razy tak powtarzamy.
Teraz się każdy robi malutki,
to proszę państwa są krasnoludki.
Następnie na jednej nodze stajemy,
bo jak bociany chodzić umiemy.
W górę wysoko piłeczki skaczą,
takie piłeczki – chyba coś znaczą?
Powoli powietrze noskiem wdychamy
i delikatnie noskiem wypuszczamy.
 
 
5. „Zabawy plastyczne” – rysowanie, kolorowanie, wykonywanie innych prac plastycznych (z materiałów dostępnych w domu), które znajdą się w „Pamiętniku domowego przedszkolaka”. Może wspólnie z rodzicami spróbujecie wykonać bociana? (np. w formie wydzieranki, wyklejanki, kolorowanki, opaski z papieru…).
 
 
6. „Chcę być samodzielna / samodzielny” – ćwiczenie cennych umiejętności np. ubieranie skarpetek.
 
 
7. „Myjemy ręce” – zwracanie uwagi na systematyczne i prawidłowe mycie rąk.

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU 

„DZIECI UCZĄ RODZICÓW” – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl (link: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 

 ”CZEŚĆ! JESTEM KUZYNEM GRYPY! JAK O KORONAWIRUSIE ROZMAWIAĆ
Z DZIEĆMI?”
– książka jest do pobrania na stronie
www.mamyprojekt.pl (link: http://mamyprojekt.pl/koronawirus/).

 

PAMIĘTNIK DOMOWEGO PRZEDSZKOLAKA

  Dzieci codziennie w domu rysują, kolorują i wykonują inne prace plastyczne.
Zachęcam do zbierania tych prac i utworzenia z nich książeczki np.
w formie przedziurkowanych prac połączonych tasiemką lub prac zebranych
w segregatorze. 
Po powrocie do przedszkola dzieci zaprezentują swoje książeczki
i opowiedzą o swoich sukcesach.

 

 


PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU (tydzień 4. / 23-25.03.20020):

 

1. „Zwiastuny wiosny” – słuchanie wiersza Olgi Adamowicz. 
    Rozmowa na temat występujących w wierszu zwiastunów wiosny.
Podczas  rozmowy na temat zwiastunów wiosny można skorzystać z filmu edukacyjnego  „Wiosna” (link: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY).

 

 
Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.
Czyżby się wiosna do nas zbliżała?
Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.
Po czym więc dzieci wiosnę poznają?
Po listeczkach zielonych, które wyrastają?
Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?
A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,
zielenią się łąki, zielenią się drzewa.
Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.
I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.
Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.
Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.
 
 
2. „Wiosenne pląsy” – swobodna ekspresja ruchowa przy muzyce.
 
 
3. „Zabawy klockami”  – klasyfikowanie dostępnych w domu klocków według koloru, kształtu i wielkości. 
 
 
4. „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa z pokazywaniem.
 
Głowa, ramiona, kolana, pięty (pokazujemy kolejno)
Nos do góry, brzuch wciągnięty (okazujemy kolejno)
Przysiad, wyskok, obrót w koło (wykonujemy zgodnie z opisem)
Już każdemu jest wesoło (rysujemy w powietrzu uśmiech dwoma palcami)
 
 
5. „Koła, kółka….” – szukanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, które mają kształt koła.
 
 
6. „Zabawy plastyczne” – rysowanie, kolorowanie, wykonywanie innych prac plastycznych (z materiałów dostępnych w domu), które znajdą się w „Pamiętniku domowego przedszkolaka”.
 
 
7. „Chcę być samodzielna / samodzielny” – ćwiczenie cennych umiejętności np.
wydmuchiwanie nosa.
 
 
8. „Myjemy ręce” – zwracanie uwagi na systematyczne i prawidłowe mycie rąk.



 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU (tydzień 3. / 19-20.03.2020):
 
1. „Marzec” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza Joanny Kulmowej.
              
Marzec ma ogromny garniec.
Mieszka w nim przez całe noce,
Wieje w garncu nieustannie
Syczy coś i bulgocze.
- Powiedz Marcu, co masz w garncu?
- Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę
- z nich przyrządzam Wam pogodę.
 
Rozmowa na temat wiersza:
- Gdzie mieszka Marzec z wiersza?
- Jakie składniki były w garncu?
- Jaką potrawę ugotował Marzec?
 
 
2. „Zagadkowo” – rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zjawisk pogodowych:
 
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.     /SŁOŃCE/
 
Jaka to pierzynka biała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz,
że gdy jest ciemna, 
będzie z niej padał deszcz.     /CHMURA/
 
Gdy spadnie po raz pierwszy, 
świat robi się bielszy. 
Wyciągamy narty, sanki, 
dzieci lepić chcą bałwanki.     /ŚNIEG/
 
Kropelki wody na głowy padają. 
Wszyscy przed nimi pod dach uciekają.     /DESZCZ/
 
Szumi, gwiżdże, czasem gna.
Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie.
Po co? Za co? Kto go wie?     /WIATR/
 
 
3. „Jaka dziś pogoda?” –  obserwacja pogody za oknem.
     Rysowanie wybranego symbolu pogody np. słońca.
 
 
4. „Gimnastyka to podstawa” – ilustracja ruchowa wiersza.
 
Gimnastyka to podstawa
każde dziecko o tym wie.
Ręce w górę, w przód i w bok,
skłon do przodu, przysiad i malutki skok.
 
 
5. „Myjemy ręce” – zwracanie uwagi na systematyczne i prawidłowe mycie rąk.



zajęcia dodatkowe:

 

Gimnastyka   poranna:

 

Osoba prowadząca: Katarzyna Wrzaszczak

  •  poniedziałek – piątek: 08:00 – 08:15

 

Język   ANGIELSKI - 


przygotowanie do nauki języka nowożytnego:

Osoba prowadząca: Katarzyna Bednarz

  • piątek: 10:15 – 10:30 / 14:30 – 14:45 (zamiennie)

 

GIMNASTYKA   ogólnorozwojowa

z   elementami   korekty:


Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

  • poniedziałek: 9:30 – 9:50
  • wtorek: 9:30 : 9:50

 

ZAJĘCIA   logopedyczne:


Osoba prowadząca: Ewelina Karpińska

  •  czwartek: 9:00 – 9:30
  •  piątek: 9:30 – 10:00

 

ZAJĘCIA   RYTMICZNE:


Osoba prowadząca: Dobrosława Głowacka

  •  środa: 10:30 – 10:50

 

ZAJĘCIA   plastyczne:

 

Osoba prowadząca: Katarzyna Kamianowska

  •  poniedziałek: 10:00 – 10:30
  •  wtorek: 10:00 – 10:30

 

ĆWICZYMY  I  BAWIMY  SIĘ  RAZEM -


zajęcia ruchowe z elementami metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne:

Osoba prowadząca: Katarzyna Wrzaszczak

  •  czwartek: 10:00 – 10:20

 

mali wspaniali - 


zajęcia ogólnorozwojowe z elementami sztuk walki:

Osoba prowadząca: Agnieszka Ilnicka

  • środa: 10:00 – 10:30 

 

 

 

 

 

 

 

 

HARMONOGRAM KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI 

     GRUPA I -  ROK  SZKOLNY  2019/2020

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

04.09.2019 Zebranie  organizacyjne w godz. 16.00 – 17:30.
Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce; sprawy różne.
Osoba prowadząca: Katarzyna Wrzaszczak

04.11.2019

Konsultacje  indywidualne  w  godzinach:  14:00 – 17:00.
Temat: Przedstawienie wyników obserwacji wstępnej dziecka.
Osoba prowadząca: Katarzyna Wrzaszczak

 

26.02.2020

 

Zebranie z Rodzicami oraz konsultacje  indywidualne
w  godzinach:  16:00 – 17:30.
Temat: Podsumowanie pracy wychowawczo – dydaktycznej za pierwszy semestr; sprawy różne.Przedstawienie wyników obserwacji śródrocznej dziecka.
Osoba prowadząca: Katarzyna Wrzaszczak
25.05.2020 Konsultacje indywidualne w godz. 14:00 – 17:00.
Temat: Omówienie wyników obserwacji końcowej dziecka.
Osoba prowadząca: Katarzyna Wrzaszczak

 

 Istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.