Grupa II

GRUPA   II –  4 latki

 

NAUCZYCIELE:

mgr Elżbieta Wesołowska

Klaudia Dubas

 

GODZINY PRACY ODDZIAŁU:

poniedziałek – piątek : 07.00 – 17.00

 

 

 ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

 

Szanowni Rodzice

 Poniżej znajdziecie propozycje zabaw, które możecie realizować według własnego pomysłu i dostępnych w domu materiałów. Są to zabawy zgodne z tematyką zajęć, które byłyby realizowane w przedszkolu, jak również propozycje zabaw, które wypełnią dzieciom czas wolny oraz zachęcą je do twórczego i kreatywnego działania.

Udanej zabawy!!!

 

 

Drodzy Rodzice

 

28 stycznia 2021r. (czwartek) , godz. 10.00

 

BAL KARNAWAŁOWY W PRZEDSZKOLU !!!

 

(każda grupa organizuje bal w swojej Sali)

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZABAW DO REALIZACJI W DOMU

W DNIU 18.01.2021r.

 

 

 

Temat tygodnia: „Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka.”

 

W tym tygodniu wzbudzamy u dzieci zainteresowanie historią swojej rodziny. Podkreślamy przy tym, jak ważni  są dziadkowie i że należy im okazać miłość oraz szacunek. Rozwijamy u dzieci umiejętność mówienia o uczuciach i przywiązaniu do osób bliskich.

 Pamiętamy  o zachowaniu higieny i o konieczności częstego oraz prawidłowego mycia rąk. W dalszym ciągu ćwiczymy umiejętności samoobsługowe (samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie i rozbieranie, zapinanie zamka, itp.)

 

 

Na początek mała dawka ruchu – gimnastyka poranna:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Do1wfYB48PI

 

 

1.„Moi przodkowie” – oglądanie albumów rodzinnych ze zdjęciami bliskich członków rodziny.

 Rodzic zachęca dziecko do wspólnego obejrzenia zdjęć. Następnie ustalają, kto jest kim w rodzinie, kto jest czyim dzieckiem, rodzicem, bratem czy siostrą w trzech kolejnych pokoleniach. Zadaje dziecku pytanie: Kto to jest babcia, dziadek? Zachęca do wypowiadania się na temat członków rodziny.

 

2. „ Moja rodzina” – stworzenie drzewa genealogicznego

 

Z pomocą rodzica dziecko rysuje, maluje lub wycina drzewo. Następnie odszukuje w albumie zdjęcie swoje, brata lub siostry, rodziców oraz babć i dziadków. Kolejnym zadaniem będzie odpowiednie umieszczenie zdjęć na drzewie.

 

3. Bajka edukacyjna: „Dzień Babci i Dziadka”

 

https://www.youtube.com/watch?v=vKHfe5oN_CQ

 

4. „Czego tu brakuje?” – zabawa dydaktyczna ćwicząca spostrzegawczość

 

Rodzic układa przed dzieckiem pięć różnych przedmiotów. Prosi, aby dziecko wymieniło ich nazwy i zapamiętało je. Następnie dziecko zamyka oczy lub odwraca się a rodzic chowa jeden z przedmiotów. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, czego brakuje. Kolejno rodzic może zgadywać, jaki przedmiot został ukryty przez syna lub córkę. Zabawę można powtarzać kilkukrotnie.

 

5. Zabawa ruchowa z elementami tańca

 

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

 

 

 Piosenki do nauki:

  • Piosenka:  „Popatrzcie na jamniczka”

 https://www.youtube.com/watch?v=GjXylN6PgxE

1.Popatrzcie na jamniczka

wyturlał się z koszyczka

zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie

 

ref; A jak spał, a jak spał

taką grzeczną minę miał 2x

 

2. Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże

i moją nową lalkę

zaciągnął pod wersalkę

 

ref; Bo jak spał, bo jak spał

taką grzeczną minę miał 2x

 

3. A teraz gdzieś ucieka

I szczeka, szczeka, szczeka

Łapiemy więc jamniczka

Niech wraca do koszyczka

 

ref; A jak spał, a jak spał

taką grzeczną minę miał 2x

 

4. Pod stołem jest koszyczek

W koszyczku śpi jamniczek

Jamniczek sobie śpi, PSS…

Jak się zbudzi będzie zły

HAU HAU HAU…!

 

 

  • Piosenka:  „WESOŁA PIOSENKA DLA BABCI I DZIADKA”

 https://www.youtube.com/watch?v=2NuR2rL5x6M

 

Nie wszystkie babcie lubią walczyki

Nie wszystkie noszą stare kolczyki

Nie wszystkie babcie mają sto lat

Dla niejednej babci wesoły jest świat.

     Ref. Babcia, babcia, to starsza dziewczynka

Co kiedyś miała usta jak malinka

Mamę i tatę dawno wychowała

Za to w prezencie wnuki dostała,

Wnuki dostała – to właśnie my.

Niektóre babcie przyznacie sami

Zatańczą disco razem z dziadkami

A ja, chcę bardzo mocno wierzyć w to,

Że tak tańczyć będą lat przynajmniej sto.

     Ref. Babcia, babcia to starsza dziewczynka…

 

 

  • PIOSENKA: „NO, A GDYBY ICH NIE BYŁO..”

https://www.youtube.com/watch?v=R5L4WnivF48

 

I. Babci i dziadka przyznać to trzeba,

Każdemu dziecku w życiu potrzeba.

Znana ta para bardzo kochana

 przez wszystkie dzieci jest szanowana.

Ref.: No, a gdyby ich nie było

Dzieciom trudno by się żyło.

Kto by bajki opowiadał,

Kto by mądre rady dawał

II. Babcia i dziadek wciąż o nas dbają

Tak jak rodzice bardzo kochają,

Dają nam w życiu wiele radości

Nigdy nie szczędzą dla nas czułości.

Ref.: No, a gdyby ich nie było…………….

 

 

Wiersze do nauki:

 

  • WIERSZ: „ŻYCZENIA DLA BABCI”                          

Życzymy Ci Babciu zdrowia i siły                             

I żeby się Twoje życzenia spełniły.

Powiemy Ci Babciu cichutko do uszka,

Że Cię kochamy z całego serduszka.

Tobie Babciu sto lat dziś wszyscy śpiewamy,                        

Naszą miłość, wierność Tobie przyrzekamy!         

               

                                                                                             

  • WIERSZ: ŻYCZENIA DLA DZIADKA”                                     

Drogi Dziadku w Twoje ręce,           

Składamy serca w podzięce,                                     

   Żyj nam długo w pomyślności,                                                 

  W zdrowiu, szczęściu i radości.                   

Złote słońce Dziadziu, niechaj Tobie świeci,          

Wszyscy Cię kochają, rodzice i dzieci.                        

 

  • WIERSZ: „DLA BABCI I DZIADKA”

 

Dziadek z Babcią mają święto

Więc im zaraz zaśpiewamy

Niech nam żyją, niech nam żyją

Nasi goście ukochani.

Kocham Babcię, kocham Dziadka

Za ich serce, za ich miłość

W dobrym zdrowiu, długie lata

 Niech nam żyją, niech nam żyją!!!

 

 

 

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZABAW DO REALIZACJI W DOMU

13.01.2021 – 15.01.2021

 

Temat tygodnia:  „Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa”

 

W tym tygodniu uwrażliwiamy dzieci na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu. Poznajemy różne dyscypliny sportów zimowych. Rozmawiamy o tym, jak można miło i bezpiecznie spędzać czas w trakcie ferii zimowych.

Pamiętamy  o zachowaniu higieny i o konieczności częstego oraz prawidłowego mycia rąk. W dalszym ciągu ćwiczymy umiejętności samoobsługowe (samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie i rozbieranie, zapinanie zamka, itp.)

Na początek mała dawka ruchu – gimnastyka poranna:

 

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

1. Zapoznanie z wierszem Tadeusza Śliniaka pt „Śnieg”
Chociaż mróz w policzki szczypie,
chociaż śnieg nam w twarze sypie,
nie martwimy się tym wcale.
Padaj śniegu, padaj dalej.
Dobrze, że nie jesteś deszczem,
padaj śniegu, padaj jeszcze.
Padaj nawet tydzień cały,
miękki śniegu, śniegu biały.

My do was, wy do nas
białymi kulami
rzucamy ze śmiechem,
bo śnieżka nie kamień.
Oberwiesz? Nie szkodzi!
Otrzepiesz paltocik.
To tylko zabawa i żart.

My do was, wy do nas
bo śniegu jest dosyć,
mróz szczypie w policzki,
czerwieni nam nosy.
Nie bójmy się mrozu,
gdy sanki nas niosą
i z łyżew się cieszmy i z nart.

Taki śnieżek to raj dla nas,
ulepimy zeń bałwana,
białe śnieżki ulepimy
by uciecha była z zimy.

 

 

2. Rozmowa na temat treści utworu.

Przykładowe pytania:

- Czy ten wiersz jest wesoły czy smutny? Dlaczego wesoły? Co jest w nim zabawnego?

- W co chcą bawić się dzieci na śniegu?

- Czy zabawy na śniegu są bezpieczne? Na co trzeba uważać?

- Jakie są twoje ulubione zabawy na śniegu?

 

3. Praca plastyczna: „ Zimowe zabawy” – malowanie białą farbą na barwnym tle.

Rodzic zachęca dziecko do namalowania scenki, która kojarzy mu się z zimą i zabawami na śniegu. Podpowiada, nawiązując do treści wiersza i zachęca dziecko do umieszczenia jak największej ilości szczegółów.

 

4. Bajka edukacyjna: „Zimowe zabawy”

https://www.youtube.com/watch?v=hk1W9z-xkX0

 

5. „Zimowy kodeks”  – wspólne wykonanie plakatu, który będzie przypominał o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.

 

6. Osłuchanie z piosenką: „Biały walczyk”

https://www.youtube.com/watch?v=mjNIsnCL7gc

 Hej, biały walczyk, hop, hop, hop

Zając na śniegu znaczy trop
Zając na śniegu pomyka
A my tańczymy walczyka.
A my tańczymy walczyka.

Saneczki z góry wiozą nas
Wiatr pogwizduje, szumi las
A nasze ptaki z karmnika
Tańczą białego walczyka
Tańczą białego walczyka

Hej biały walczyk, baczność, start!
Dzieci do sanek i do nart
Sikorka prosi czyżyka
Tańczmy białego walczyka
Tańczmy białego walczyka

 

7. Zimowe zagadki:

 Co to za zagadka?
Pora snu niedźwiadka?(zima)

 Jakiż to artysta, co odchodzi z wiosną
Sprawia, że na szybach zimą kwiaty rosną? (mróz)

Mieszka na podwórku, mrozu się nie boi
Ma nos z marchewki i z miotłą dzielnie stoi.  (bałwan)

 Biały, drobny z nieba sypie, w kule lepić się pozwala,
Ale w ciepłym przedpokoju pozostaje po nim plama. (śnieg)

 Służą do zjeżdżania z ośnieżonych górek,
Czasem jednak tata ciągnie je za sznurek. (sanki)

 Śniegowe góry po to usypane,
Żeby się miękko spadało z sanek. (zaspy)

 

8. Zabawa oddechowa: „Śnieżynki na wietrze”

 Rodzic przygotowuje wspólnie z dzieckiem różnego kształtu papierowe śnieżynki.

Następnie przypomina dziecku technikę prawidłowego oddechu: wdech nosem – wydech ustami i wypowiada słowa:

„Wieje lekki zimowy wietrzyk – śnieżynki tańczą na wietrze”.

Dziecko za pomocą oddechu stara się jak najdłużej utrzymać śnieżynki w ruchu.

 

9. „Zła  zima” – naśladowanie odgłosów zimowych

 

Wykorzystując dostępne w domu przedmioty (gazety, jednorazowe kubki, folie, itp.) rodzic zachęca dziecko, by próbowało naśladować odgłosy, jakie kojarzą mu się z zimową porą, np. chodzenie po skrzypiącym śniegu, pękający lód, wiatr, itp

 

 10. Zabawy rytmiczno – ruchowe:  ”Zimowe ćwiczenia” 

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s

 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

 

  GIMNASTYKA  PORANNA:

Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

  • poniedziałek- piątek: 08:00-08:15

 

JĘZYK ANGIELSKI:

 

Przygotowanie do nauki języka nowożytnego

Osoba prowadząca: Katarzyna Bednarz

  • piątek: 10.00 – 10.15 / 15.00 – 15.15

ZAJĘCIA RYTMICZNE

Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska / Klaudia Dubas

  •  piątek 9.30 – 9.50

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA Z ELEMENTAMI KOREKTY:

Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

  • poniedziałek: 10.10 – 10.30
  •  wtorek: 10.10 – 10.30

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

Osoba prowadząca: Beata Racek

  • środa: 12.00 – 13.00

 

 

 

HARMONOGRAM   KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI

 GRUPA  I I -  ROK  SZKOLNY  2020/2021

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

 

Zebranie  organizacyjne
Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce. Sprawy różne.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

 

Konsultacje  indywidualne
Temat: Omówienie wyników obserwacji wstępnej dziecka.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

 

Zebranie półroczne oraz konsultacje indywidualne
Temat: Podsumowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej za pierwszy semestr. Sprawy różne. Omówienie wyników obserwacji śródrocznej dziecka.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas
Konsultacje indywidualne
Temat: Omówienie wyników obserwacji końcowej dziecka.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

 

 

 Istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.