Grupa II

GRUPA   II –  4 latki

 

NAUCZYCIELE:

mgr Elżbieta Wesołowska

Klaudia Dubas

 

GODZINY PRACY ODDZIAŁU:

poniedziałek – piątek : 07.00 – 17.00

 

 

 ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

 

Szanowni Rodzice,

Bardzo prosimy o systematyczne śledzenie informacji i komunikatów na stronie internetowej przedszkola oraz w zakładce grupowej.  

 

 PROPOZYCJE ZABAW DO REALIZACJI W DOMU DLA DZIECI 3-4 LETNICH

12.04.2021r. – 16.04.2021r.

 

Prezentowane poniżej propozycje działań powinny być rozplanowane w ciągu tygodnia w zależności od możliwości dziecka.

 

Krąg tematyczny:  Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza.

 

Przez najbliższe dni rozmawiamy z dziećmi na temat  konieczności dbania o zdrowie. Podkreślamy znaczenie zawodu lekarza, ratowników medycznych i pielęgniarek. Wyrabiamy nawyki prozdrowotne. Angażujemy dzieci w wykonywanie różnych czynności w domu np. przygotowywanie posiłków, sprzątanie, czynności samoobsługowe. Pamiętamy cały czas o zachowaniu higieny i konieczności częstego oraz prawidłowego mycia rąk.

 

 Na początek mała dawka ruchu – gimnastyka poranna:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 

 

 

O tym zawsze pamiętamy!

 

„Jak kichać, żeby nie rozsiewać zarazków?” – przypominamy dziecku sposoby bezpiecznego kichania/kaszlenia. Zakryj nos i usta chusteczką. To najlepszy sposób na powstrzymanie twoich zarazków. Zaraz potem wyrzuć chusteczkę i umyj dokładnie ręce. Kichnij w łokieć. Jeśli nie masz chusteczki, najlepszym sposobem jest zgięcie łokcia i trzymanie go blisko twarzy podczas kichania.

 „Chusteczka do nosa” – ćwiczymy poprawne wydmuchiwanie nosa.

   Piosenka: „Przegoń wirusa!”

 

https://youtu.be/QT-2bnINDx4

 

 

1. Słuchanie wiersza pt „Małpa w kąpieli” A. Fredro

 

Rada małpa, że się śmieli

Kiedy mogła udać człeka,

Widząc panią raz w kąpieli,

Wlazła pod stół – cicho czeka.

Pani wyszła, drzwi zamknęła;

Małpa figlarz – nuż do dzieła!

Wziąwszy pański czepek ranny,

Prześcieradło

I zwierciadło -

 

Szust! Do wanny.

Dalej kurki kręcić żwawo!

W lewo, w prawo,

Z dołu, z góry,

Aż się ukrop puścił z rury.

Ciepło – miło – niebo – raj!

Małpa myśli: „W to mi graj!”

Hajże! – kozły, nurki, zwroty,

Figle, psoty,

Aż się wody pod nią mącą!

Ale ciepła coś za wiele…

Trochę nadto… Ba, gorąco!…

Fraszka! – Małpa nie cielę,

Sobie poradzi:

Skąd ukrop ciecze,

Tam palec wsadzi.

„Aj! Gwałtu! Piecze!”

Nie ma co czekać,

Trzeba uciekać!

Małpa w nogi

Ukrop za nią – tuż, tuż w tropy,

Aż po progi.

Tu nie żarty – parzy stopy…

Dalej w okno… Brzęk! Uciekła!

Że tylko palce popiekła,

Nader szczęśliwa. -

Tak to zwykle w życiu bywa

 

 Rozmowa nawiązująca do treści wiersza:

- Kto postanowił się wykąpać?

- Jak wyglądała małpia kąpiel?

- Przed czym uciekała małpa?

- Czym jest higiena?

- Jak na co dzień dbamy o własną higienę?

- Dlaczego należy dbać o higienę?

 

 2. Krótkie podsumowanie codziennych nawyków higienicznych – bajka edukacyjna

 https://m.youtube.com/watch?v=9tbe0GrHeJo

 

 3. Zagadki o przyborach higienicznych:

 Do suchej nitki
moknie nieraz,
gdy po kąpieli
nim się wycierasz (ręcznik)

 

Przyjemnie pachnie,
ładnie się pieni,
a brudne ręce
w czyste zamieni. (mydło)

 

Długa i wąska
z krótkimi włoskami.
Wesoło pląsa
pomiędzy zębami. (szczoteczka do zębów)

 

Ma dużo zębów
choć nic nie jada.
Trzymany w ręku,
włosy nam układa. (grzebień)

 

Schowała się w tubie,
używać jej lubię,
a i mała szczotka
chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)

 

4. Osłuchanie z piosenką:

 https://m.youtube.com/watch?v=WAzhFrdQDyE

 

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.

Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

 

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko! O! O! O!

Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko! O! O! O!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo! O! O! O!

Po jedzeniu, kręć się żwawo! O! O! O!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo! O! O! O!

Po jedzeniu kręć się za żwawo! O! O! O!

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć!

 

 

 

5. Wiersz D. Sasyn  pt. „Zdrowy przedszkolak”

 

Żeby zdrowym być jak ryba, trzeba jeść kasze, owoce, warzywa,

Nie czekoladki i landrynki, ale owocowe i warzywne witaminki.

Żeby zdrowym być, trzeba też o czystość dbać,

codziennie się myć i ubranka swoje prać.

Po co mają krążyć plotki, że czyściejsze od nas kotki?

Zdrowy, czysty przedszkolaczek lubi biegać, chętnie skacze,

Wie to każdy zuch, że dla zdrowia potrzebny jest ruch !

 

 

6. Piosenka „Karetka pogotowia”

 https://www.youtube.com/watch?v=vJFykFWgWsw

 

 

 

 7.„O kim mowa?” – zagadki

Choremu zawsze pomaga,
zajrzy do gardła, do ucha.
Zanim przepisze lekarstwa
każdego dokładnie osłucha. (lekarz)

Nosi biały czepek
i biały fartuszek,
a żebyś był zdrowy,
czasem ukłuć musi. (pielęgniarka)

 

 

8. Gabinet lekarski – zabawa tematyczna

 

Wykorzystując przedmioty dostępne w domu ( np kocyk, łóżko, materac, opakowania po lekarstwach, bandaże, zabawki,  słuchawki lekarskie, termometr, itp). możemy urządzić w domu gabinet lekarski, w którym pobawią się wszyscy członkowie rodziny wchodząc w rolę lekarza, pacjenta, pielęgniarki.

 

9. Rozwijanie i zwijanie bandaża – zabawa doskonaląca motorykę


Dziecko rozwija bandaż  i jak najdokładniej próbuje go zwinąć, aby wyglądał tak,  jak przed rozwinięciem . Można urządzić domowe zawody:
-najszybsze rozwijanie i zwijanie bandaża;
-najdokładniejsze rozwijanie, zwijanie bandaża.

 

 10. Piramida zdrowego żywienia

 Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi o tym, co powinno się jeść, żeby być zdrowym. Możecie korzystając z dostępnych w domu materiałów wykonać piramidę zdrowia.
Zachęcamy również, aby  dzieci wykonały z pomocą rodziców zdrowe i pożywne śniadanie sugerując się piramidą żywienia, nie zapominając oczywiście o odpowiedniej higienie podczas przyrządzania potraw.

 

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZABAW DO REALIZACJI W DOMU DLA DZIECI 3-4 LETNICH

06.04.2021r. – 09.04.2021r.

Prezentowane poniżej propozycje działań powinny być rozplanowane w ciągu tygodnia w zależności od możliwości dziecka.

 

 

Krąg tematyczny:  NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO.

 

 

W tym tygodniu poznajemy wybrane zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku
oraz rozmawiamy na temat korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka.
W dalszym ciągu angażujemy dzieci w wykonywanie różnych czynności w domu
np. w przygotowanie śniadania. Przy okazji możemy zapytać dziecko, od którego ze zwierząt mamy mleko, jajka …

  Pamiętajcie cały czas o zachowaniu higieny i o konieczności częstego oraz prawidłowego mycia rąk. W dalszym ciągu ćwiczymy umiejętności samoobsługowe (samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie i rozbieranie, zapinanie zamka, itp.)

 

 Na początek mała dawka ruchu – gimnastyka poranna:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

 

1. Słuchanie opowiadania: „Kto gdzie mieszka?

 

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

 

 Pytania do tekstu:

 

- Jakie zwierzęta wystąpiły w opowiadaniu?

- Gdzie najczęściej możemy zobaczyć te zwierzątka?

- Jak nazywają się domy dla konia, świnki oraz krowy?

 

2. „Gdzie ja mieszkam?” – bajka edukacyjna

https://piesio.tv/?s=Czy+ja+tu+mieszkam%3F

 

 

3. „Domek dla zwierząt” – budujemy dom dla zwierząt z wykorzystaniem klocków dostępnych w domu.

 

 

 

 4. „Zwierzątka” – rysowane wierszyki

 Rysujemy wybrane zwierzątko według słów wierszyka, a dziecko je koloruje, dorysowuje niebo, słońce, trawę, itp.

 

Kotek

Małe kółeczko, duże kółeczko,

Jedno ucho, drugie ucho,

Trzy wąsiki z lewej strony,

Trzy wąski z prawej strony,

Ogonek zakręcony

I jest kotek tyłem odwrócony.

 

 Świnka

To będzie świneczka:

Brzuszek jak beczka,

Ogonek zakręcony,

Ryjek przytępiony,

Ucho, oko, nóżki małe

I zwierzątko już jest całe.

 

 

Koza

Pudełeczko, cztery nóżki,

Szyja, łebek i dwa różki,

Oko, ogon, teraz wiecie,

Że to koza ma być przecież.

 

5. Zabawa matematyczna „Wesoły królik”

 

Rodzic / dziecko rzuca kostką i zapowiada:

-  królik podskakuje 4 razy i my też;

-  królik tupie 5 razy i my też;

- królik robi 2 obroty i my też,

- królik robi 3 przysiady i my też, itp

 

 

 6. Zagadki o zwierzętach.

 

Duża i łaciata, na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.(krowa)

 

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.
Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.(kura)

 

Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku.
Potem budzi innych, swoim kukuryku! (kogut)

 

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana.(świnia)

 

Lubi owies, lubi siano
w stajni rży i parska rano. (koń)

 

Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa. (kaczka)

 

Zagadka to będzie niedługa,
wlazł sobie na płotek i mruga.(kot)

 

Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,
dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka. (pies)

 

 

7.  Zabawa z wierszem K. Tomiak-Zaremby pt. „W kurniku”

 

Wstało słonko nad podwórkiem (zataczanie dłonią łuku w powietrzu od prawej do lewej strony)

Kogut zapiał kukuryku! (złączenie i energiczne wyprostowanie opuszków palców)

Wyszły kury długim sznurkiem (naśladowanie palcem wskazującym i środkowym chodzenia po przedramieniu)

Dziobią ziarna przy kurniku (delikatne uderzanie opuszkami wszystkich placów jednej dłoni o wewnętrzną stronę drugiej dłoni)

Pierwsza macha skrzydełkami ( wyciągniecie kciuka z zamkniętej dłoni i odliczanie)

Druga patrzy dookoła ( dołączenie palca wskazującego)

Trzecia skrobie pazurami (środkowego)

Czwarta głośno ko-ko woła (serdecznego)

A gdzie piąta? Jest w kurniku (małego)

Jajek znosi tam bez liku (energiczne przekładanie zaciśniętych dłoni jedna nad drugą)

 

 

8. „Taniec kurcząt w skorupkach” – słuchanie melodii – M. Musorgski

 

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

 

Rozmowa na temat melodii:

- Zamknijcie oczy i posłuchajcie; słyszycie, jak bawią się kurczątka?

- Jaka jest melodia: wesoła/smutna, wolna/szybka

- Ilustracja muzyki ruchem z rekwizytem (apaszka, tasiemka lub inny dowolny przedmiot )

 

 

9. Zabawy plastyczne:

 

„Kurka z podwórka”

( potrzebujemy: torebkę papierową, piórko, klej, nożyczki, zszywacz i do wyboru: pisaki, dziurkacze, guziki itp.)

Wykonanie: torebkę ozdabiamy wg uznania: rysujemy wzorki: kółeczka, paseczki lub ślimaczki, bądź naklejamy elementy ozdobne dostępne w domu, wycinamy dziób, grzebień; do środka torebki wkładamy ścinki gazety/papieru, zawijamy brzeg, na jednym końcu za pomocą zszywacza lub kleju mocujemy dziób, na drugim piórko. Doklejamy oczka i grzebień. I gotowe!

 

„Kurczaczek”

Rysujemy na kartce trzy kółka o różnej wielkości. Dziecko koloruje je na żółto, następnie kółka wycinamy. Dziecko układa i przykleja na kartce papieru kurczaczka z kółek:
duże kółko to brzuch, małe – głowa, a średnie złożone na pół to skrzydło. Następnie dorysowuje oko, dziobek i nóżki.

 

10. Bajki edukacyjne:

 

 „Szukam mamy”

https://piesio.tv/?s=Szukam+mamy

 

  „W krainie sera – czyli jak powstają sery?

 https://www.youtube.com/watch?v=adyD07I9shY

 

 

 

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZABAW DO REALIZACJI W DOMU DLA DZIECI 3-4 LETNICH

29.03.2021 – 02.04.2021

 

 

Jak najczęściej staramy się angażować dzieci w codzienne czynności wykonywane w domu np. wspólne przygotowywanie posiłków, sprzątanie zabawek… Ćwiczymy cenne umiejętności takie jak: ubieranie skarpetek, zapinanie guzików, składanie ubrań itp. Pamiętamy także o codziennej „porcji ruchu” na przykład przy ilustracji ruchowej znanego dzieciom wierszyka „Gimnastyka to podstawa” lub przy piosence „Najpierw skłon”

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

 

Gimnastyka to podstawa,

każde dziecko o tym wie.

Ręce w górę, w przód i w bok,

skłon do przodu, przysiad i malutki skok.

 

 

 

Krąg tematyczny: WIELKANOCNE TO PISANKI, WYKLEJANKI, MALOWANKI

 

Prezentowane propozycje działań powinny być rozplanowane w ciągu tygodnia w zależności od możliwości dziecka.

 

 

1. „Gotowane i surowe” – zabawa badawcza; obserwacja surowych i gotowanych jajek, analiza wyglądu, próba odgadnięcia, które są surowe, a które – gotowane.

 

Proponujemy dziecku doświadczenie: zalewamy w dużym naczyniu jajko kurze wrzącą wodą i pytamy dziecko, czy wie, co się stanie. Informujemy, że na rozwiązanie trzeba będzie poczekać. Jeśli jajo nie było zbyt zimne, po wykonaniu pozostałych doświadcze powinno mieć całkowicie ścięte białko i półpłynne żółtko

Następnie stawiamy przed dzieckiem trzy słoiki z wodą oraz pojemniki z solą i cukrem, i pytamy, czy jajko unosi się w wodzie. Po udzieleniu odpowiedzi dziecko sprawdza swoje przypuszczenia – wkłada jajko do wody. Kiedy jajko tonie, prosimy o wykonanie kolejnej próby, gdyż słyszeliśmy, że podobno w osolonej lub posłodzonej wodzie jajko będzie pływać. Dziecko do jednego słoika wsypuje kilka łyżek soli, a do drugiego – cukru. Po wymieszaniu wkłada jajo i sprawdza, w którym słoiku utrzymuje się ono na powierzchni. Następnie ogląda dwa jaja i stara się odgadnąć: które jest surowe, a które gotowane – bez ich rozbijania. Jeśli nie potrafi wskazać, podpowiadamy, że ugotowane jajo szybciej się toczy i kręci od surowego. Dziecko toczy oba jaja, kręci nimi. Po wytypowaniu, które jajko jest surowe, a które gotowane, rozbijamy je, by potwierdzić przypuszczenia dziecka. Po stłuczeniu skorupek ogląda surowe i ugotowane jajo od środka – poznaje budowę, nazywa i wskazuje: żółtko, białko, błonę, skorupkę oraz porównuje.

Na koniec dziecko ogląda jajko, które na początku było zalane wrzątkiem. Obiera ze skorupki, porównuje z surowymi i gotowanymi na twardo.

 

 

 

 

 

2. „Pisanki” – słuchanie / rozmowa na temat piosenki. Piosenka dostępna jest na stronie YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

 

Pisanki, pisanki,

jajka malowane,

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki,

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance

piękne opowiastki.

 

Pytania:

O czym była piosenka?

Jak wyglądały pisanki?

Jakie wzorki miały pisanki?

 

 

3. ”Kolorowe pisanki” – wykonanie pracy plastycznej.

Wspólnie z dzieckiem ozdabiamy pisanki wykorzystując materiały dostępne w domu (farby, flamastry, materiały sypkie itp.)

 

 

4. „Masażyk relaksacyjny” – wykonujemy masażyk dziecku, następnie role się odwracają.

 

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka

ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami – kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

 

 

5. „Śmigus-dyngus” – słuchanie / rozmowa na temat wiersza M. Terlikowskiej, poznanie tradycji związanej z drugim dniem świąt.

 

Wie o tym i Tomek, i Ewa,

że w śmigus się wszystkich oblewa.

Ale czy trzeba Pawełka

oblewać z pełnego kubełka?

Wystarczy małym kubeczkiem

dla żartu,

dla śmiechu,

troszeczkę. Bo może wiatr chmurę przywieje

i wszystkich was deszczem

poleje?

Pytania:

O czym przed chwilą usłyszałaś/eś?

W jaki sposób dzieci obchodzą dyngus?

Kiedy jest obchodzony śmigus-dyngus?

Jak inaczej mówimy na ten dzień?

 

Po krótkiej rozmowie opowiadamy o śmigusie-dyngusie, nazywanym również lanym, polewanym lub oblewanym poniedziałkiem, który obchodzi się w poniedziałek wielkanocny.

Zwyczaj ten powstał dawno temu z połączenia śmigusa i dyngusa. W śmigus oblewano się wodą, co miało symbolizować wiosenne oczyszczenie. Dyngusowanie zaś to wiosenne odwiedzanie znajomych, od których dostawało się smakołyki na drogę. I tak śmigus, czyli oblewanie wodą, połączył się z dyngusowaniem, od którego można się wykupić pisankami lub słodkimi pysznościami. Zwracamy uwagę dzieci na kulturalne obchodzenie dyngusa, który ma być zabawą dla wszystkich, a nie tylko dla tych, którzy polewają innych.

 

 

6. „Świąteczne tradycje” – poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą.

Krótko charakteryzujemy najpopularniejsze tradycje wielkanocne. W miarę możliwości prezentujemy przedmioty związane z poszczególnymi tradycjami.

 

Palemki na szczęście. Wielki Tydzień zaczyna się Niedzielą Palmową. Kiedyś nazywano ją kwietną lub wierzbną. Palemki – rózgi wierzbowe, gałązki bukszpanu, malin, porzeczek – ozdabiano kwiatkami, mchem, ziołami, kolorowymi piórkami. Po poświęceniu palemki biło się nią lekko domowników, by zapewnić im szczęście na cały rok. Połknięcie jednej poświęconej bazi miało zapewnić zdrowie i bogactwo. Zatknięte za obraz lub włożone do wazonów palemki chroniły mieszkanie przed nieszczęściem i złośliwością sąsiadów.

Świąteczne porządki. Przed Wielkanocą robimy wielkie świąteczne porządki, nie tylko po to, by mieszkanie lśniło czystością. Porządki mają także symboliczne znaczenie – „wymiatamy” z mieszkania zimę, a wraz z nią wszelkie zło i choroby.

Święconka. Wielka Sobota była dniem radosnego oczekiwania. Koniecznie należało tego dnia poświęcić koszyczek (albo wielki kosz) z jedzeniem. Nie mogło w nim zabraknąć Święcono też chrzan, masło i jajka. Święconkę jadło się następnego dnia, po rezurekcji. Tego dnia święcono też wodę.

Wielka Niedziela – dzień radości. W Wielką Niedzielę poranny huk petard i dźwięk dzwonów miał obudzić śpiących w Tatrach rycerzy, poruszyć zatwardziałe serca skąpców i złośliwych sąsiadów. Po rezurekcji zasiadano do świątecznego śniadania. Najpierw dzielono się jajkiem. Na stole nie mogło zabraknąć baby wielkanocnej i dziada, czyli mazurka.

Lany poniedziałek. Lany poniedziałek, śmigus-dyngus, święto lejka – to zabawa, którą wszyscy doskonałe znamy. Oblewać można było wszystkich i wszędzie. Zmoczone tego dnia panny miały większe szanse na zamążpójście. A jeśli któraś się obraziła – to nieprędko znalazła męża. Wykupić się można było od oblewania malowanym jajkiem –

stąd każda panna starała się, by jej pisanka była najpiękniejsza. Chłopak, wręczając tego dnia pannie pisankę, dawał jej do zrozumienia, że mu się podoba.

Szukanie zajączka. Wyrazem wielkanocnej radości rodziny może być, po zakończeniu śniadania, wspólna zabawa zwana szukaniem zajączka, czyli małej niespodzianki dla każdego.

Wielkanocne jajo. Króluje na wielkanocnym stole, jest symbolem życia i odrodzenia. Tradycja pisanek i dzielenia się święconym jajkiem sięga daleko w przeszłość. Czerwone pisanki mają ponoć moc magiczną i odpędzają złe uroki, są symbolem serca i miłości. Jajko jest formą najbardziej doskonałą. Zawiera wszystkie konieczne dla odżywienia organizmu składniki: białko, tłuszcz, sole mineralne i witaminy.

 

Propozycje filmów edukacyjnych na temat zwyczajów wielkanocnych:

Zwyczaje wielkanocne (źródło: YouTube)

EduKredka – Tradycje wielkanocne

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

 

 

7. „Co pasuje do Wielkanocy? – zabawa dydaktyczna.

Wymieniamy różne symbole związane z Wielkanocą i Bożym Narodzeniem: koszyk, pisanki, Mikołaj, palma, bombki, baranek, choinka… Dziecko wybiera te (np. poprzez klaskanie w dłonie), które pasują do zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

 

 

8. „Wydmuszki na start” – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie z różnym natężeniem na piłeczki do tenisa stołowego lub kulki zgniecione z papieru.

Dziecko i rodzic kładą piłeczki lub papierowe kulki blisko brzegu stołu, po przeciwnych stronach i zaczynają dmuchać na piłeczki lub kulki w ten sposób, by zderzyły się ze sobą.

 

9. „Świąteczne wypieki” – oglądamy czasopisma i książki kucharskie przedstawiające wielkanocne potrawy, zwracamy uwagę na charakterystyczne wypieki: babka, mazurek.

 

 

10. „Mazurek” – wykonanie pracy plastycznej.

Dajemy dziecku kartę papieru informując, że jest to „mazurek”, który dziecko ma ozdobić. Dziecko może ozdobić swój „mazurek” na przykład kolorując go i rysując kółka, kreski itd. lub naklejając na nim różne materiały sypkie np. fasolę, makaron, ryż.

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

 

  GIMNASTYKA  PORANNA:

Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

  • poniedziałek- piątek: 08:00-08:15

 

JĘZYK ANGIELSKI:

 

Przygotowanie do nauki języka nowożytnego

Osoba prowadząca: Katarzyna Bednarz

  • piątek: 10.00 – 10.15 / 15.00 – 15.15

ZAJĘCIA RYTMICZNE

Osoba prowadząca: Alicja Fisher – Fishering

  •  czwartek  12.10 – 12.30

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA Z ELEMENTAMI KOREKTY:

Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

  • poniedziałek: 10.10 – 10.30
  •  wtorek: 10.10 – 10.30

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

Osoba prowadząca: Beata Racek

  • środa: 12.00 – 13.00

 

 

 

 

HARMONOGRAM   KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI

 GRUPA  I I -  ROK  SZKOLNY  2020/2021

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

 

Zebranie  organizacyjne
Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce. Sprawy różne.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

 

Konsultacje  indywidualne
Temat: Omówienie wyników obserwacji wstępnej dziecka.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

 

Zebranie półroczne oraz konsultacje indywidualne
Temat: Podsumowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej za pierwszy semestr. Sprawy różne. Omówienie wyników obserwacji śródrocznej dziecka.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas
Konsultacje indywidualne
Temat: Omówienie wyników obserwacji końcowej dziecka.
Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Klaudia Dubas

 

 

 Istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.