Grupa II

GRUPA   II – 3 latki

 

NAUCZYCIELE:

mgr Elżbieta Wesołowska

Romana Nieścierowicz

GODZINY PRACY ODDZIAŁU:

poniedziałek – piątek : 06.30 – 16.30

 

 ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

 

DOMOWE PRZEDSZKOLE – PROPOZYCJE DLA DZIECI I RODZICÓW

 

1. Codzienne filmiki aktywności fizycznej do wykonania w domu
zamieszczane przez Fundację Mali Wspaniali, z którą współpracujemy
znajdziecie Państwo pod adresem:

https://www.facebook.com/maliwspanialifundacja/

Zachęcamy nie tylko do oglądania, ale również do ćwiczenia .

 

2.  Wirtualne ZOO

Edukacyjne transmisje na żywo odbywają się na profilu Facebook wrocławskiego ZOO:

https://www.facebook.com/wroclawskiezoo/

Dwa razy w tygodniu (środy i piątki) o godzinie 12:00. Podczas trwania programu
można zadawać pytania- wrocławskie ZOO na bieżąco będzie odpowiadać.

 

3.  Teatrzyk online:

Aby poczuć się jak w teatrze, zachęcamy do obejrzenia wraz ze swoimi pociechami filmików autorstwa Pani Teatrzyk:

https://www.youtube.com/watch?v=XKFv1Rmawf0
https://www.youtube.com/watch?v=LNNVeCaX624

 

4. Prezydent Wrocławia czyta bajki przedszkolakom

Codziennie o godzinie 13.00 na profilu Facebook Prezydent Wrocławia – Pan Jacek Sutryk czyta dzieciom bajki. Nasze przedszkolaki nie tylko mogą poznać Prezydenta Wrocławia ale też miło spędzić czas słuchając bajek.

www.wroclaw.pl

 

5. Materiał psychologa dziecięcego Anety Janeczek-Romanowskiej

Dla rodziców zainteresowanych szerszym poznaniem tematu wsparcia emocjonalnego dla dzieci w sytuacji podwyższonego lęku dostępny jest materiał, w którym poruszone są w nim tematy: czym jest i jak może wyrażać się lęk u dzieci, jak wspierać dzieci w doświadczeniu lęku w obecnej sytuacji, co można zrobić na zimno, zanim lęk nastąpi oraz co można zrobić na gorąco, kiedy lęk jest już przy głosie.

https://bycblizej.pl/2020/03/14/koronawirus-emocjonalne-wsparcie-dla-dzieci/?fbclid=IwAR1WuldpAabZfPOGdi01na3uLCI9AwQ5h3vqblkhrMNYX_7YRG47SlNLMwY

 

6. Bezpłatne, zdalne wsparcie psychologiczne

Gdyby ktoś z Państwa przeżywał kryzys i potrzebował wsparcia psychologa w związku z pandemią koronawirusa poniżej udostępniamy link do bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej:

https://www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl/kontakt

7. „DZIECI UCZĄ RODZICÓW” – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl  w zakładce aktualności (dzieci uczą rodziców w domu) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 

 8. ”CZEŚĆ! JESTEM KUZYNEM GRYPY! JAK O KORONAWIRUSIE ROZMAWIAĆ
Z DZIEĆMI?”
 – książka jest do pobrania na stronie www.mamyprojekt.pl w zakładce koronawirus.

 

PAMIĘTNIK DOMOWEGO PRZEDSZKOLAKA

  Dzieci codziennie w domu rysują, kolorują i wykonują różnorodne prace plastyczne.
Zachęcam do zbierania tych prac i utworzenia z nich książeczki np.
w formie przedziurkowanych prac połączonych tasiemką lub prac zebranych
w segregatorze. Po powrocie do przedszkola zaprezentujecie swoje książeczki
i opowiecie o swoich sukcesach.

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO WYKONANIA W DOMU W DNIACH 23-27.03.2020 r.

 

 

1) Zabawa słowno – ruchowa:  „Klap, klap,łup”

Ręce klaszczą: klap, klap, łup ”(dwa razy klaszczemy i raz klepiemy o kolana)

Nogi tupią: tup,tup,tup. (tupiemy)

Głowa kręci się dokoła (kręcimy głową)

A brzuch: „Głodny jestem” – woła (masujemy się po brzuchu).

 

2)  „Jaskółka”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza Marii Konopnickiej

Czarna jaskółeczka

do gniazda leci.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Krzyczą głodne dzieci.

Czarna jaskółeczka

Robaczki przynosi.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Każde o nie prosi.

Czarna jaskółeczka

karmi dziadki swoje.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Krzyczą wszystko troje!

Czarna jaskółeczka

Po muszki znów leci.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Krzyczą głodne dzieci.

 

Rozmowa na temat wiersza:

- Co przynosi jaskółka swoim dzieciom?

- Ile pisklaków było w gnieździe?

- Po co znowu leci jaskółka?

 

 

3)  „ Lustro”- zabawa Metodą Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne

Dorosły: dorosły siedzi na podłodze w lekkim rozkroku, zwrócony przodem do dziecka

Dziecko: dziecko siedzi naprzeciw dorosłego, zwrócone do niego przodem

Dorosły: dorosły „rysuje” ręką (rękoma) w powietrzu rożne figury (np. koło, kwadrat) lub naśladuje pewne czynności (np. jazdę samochodem, czytanie książki), dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego (lustrzane odbicie). Potem następuje zamiana ról.

 

4)  Zabawa dźwiękonaśladowcza „Zwierzęce gadanie” 

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce?  Kle, kle, kle

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku – ku -ryku

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me

Co mówi krowa , gdy brak jej tchu? Mu, mu, mu

Co mówi piesek, gdy kość zjeść chciał? Hau, hau, hau

 

5)  Zagadki o ptakach: 

Po pniach drzew on skacze, puka dziobem w korę.

Pewnie gdy są chore, jest tych drzew doktorem (dzięcioł)

 

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach.

Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka (bocian)

 

Biżuterii nie kładź w oknie otwartym w dzień skwarny,

bo ci ptaszek ten ją skradnie dla swojej dzieciarni (sroka)

 

Wielki ptak uroczy ma na piórach „oczy”(paw)

 

Z bajek jest nam znana.

Choć żyje w ciemności,

pozostaje dla nas symbolem mądrości (sowa)

 

 

6. Film edukacyjny „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie” 

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

     

 

7. „Wyprawa do lasu” – opowieść ruchowa.

 

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje odgłosy

 

ptaków). Chłopiec wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu

 

(kląska, uderzając językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawia „kle-

 

kle”). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, przez chwilę

 

zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się).

 

Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (oddycha

 

głęboko, wdychają powietrze nosem i wydychają ustami).

 

 

 

8. Słuchanie piosenki pt. „ZNÓW PRZYSZŁA WIOSNA”

(sł.Monika Kluza muz. Mateusz Kluza ilust.Anna Siek)

 

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs&fea

 

 

 

 

9. Plastelinki – zabawa naśladowcza ( dziecko kładzie się na dywanie,  rodzic rozpoczyna zabawę:

 

Lepię, lepię z plastelinki …. Ulepiłam/em : rowerek ( dziecko leży na plecach, unosi nogi do góry, rodzic sprawdza opony czy jest w nich powietrze – dotyka ramion, nóg dziecka, brakuje powietrza – pompuje ramiona, nogi, sprawdza – opony są napompowane, dziecko naśladuje jazdę rowerem);

 

Lepię, lepię z plastelinki …. Ulepiłam/em : piłkę ( dziecko podskakuje, jak piłka);

 

Lepię, lepię z plastelinki …. Ulepiłam/em : kotka ( dziecko naśladuje ruchy kota, liże futerko, pije mleczko );

 

Lepię, lepię z plastelinki …. Ulepiłam/em : wilka ( dziecko mimiką twarzy pokazuje złość – wilk jest głodny, radość – wilk jest najedzony)

 

 

 

10. Wierszyk: KWIATEK

 

W środku koło, na nim płatek,

 

drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,

 

jeszcze kreska i jest kwiatek.

 

 

 

Jest to pomysł na wykorzystanie RYSOWANYCH WIERSZYKÓW.

Mamo / Tato przeczytaj dziecku  wierszyk o kwiatku najpierw tak, aby dziecko widziało Twoje usta, potem powtórz to samo, ale rysując kwiatek na plecach dziecka. Ten sam wierszyk można wykorzystać do wspólnego narysowania kwiatka (prowadź rękę dziecka). Dorysowując kolejne płatki warto ćwiczyć liczenie w zakresie czterech – JEDEN, DWA, TRZY, CZTERY.

Ten kwiatek może być również inspiracją do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem dowolnych materiałów dostępnych pod ręką .

 

 

 

11. „Chcę być samodzielny” – doskonalenie czynności samoobsługowych

 

- zachęcanie dzieci do samodzielności w codziennych czynnościach takich jak: ubieranie,  rozbieranie się, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków, itp
- dbanie o systematyczne i prawidłowe mycie  rąk, dmuchanie nosa w chusteczkę.

 

 

 

DRODZY RODZICE

 

Na czas zamknięcia placówek oświatowych ze względu na trudną sytuację dla nas wszystkich, ustalamy możliwość  konsultacji telefonicznych dla Państwa codziennie w godzinach  11.00 – 13.00

 

Życzymy dużo zdrowia

 

Elżbieta Wesołowska

Romana Nieścierowicz

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

  GIMNASTYKA  PORANNA:

Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska/Romana Nieścierowicz

  • poniedziałek- piątek: 08:00-08:15

 

JĘZYK ANGIELSKI:

 

Przygotowanie do nauki języka nowożytnego

Osoba prowadząca: Katarzyna Bednarz

  • piątek 10.30 -10.45 / 14.45-15.00

ZAJĘCIA RYTMICZNE

Osoba prowadząca:  Dobrosława Głowacka

  •  piątek 10.10 – 10.30

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA Z ELEMENTAMI KOREKTY:

Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

  • poniedziałek 9.50 – 10.10
  • wtorek 9.50 – 10.10

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Osoba prowadząca: Ewelina Karpińska

  • czwartek 9.30 -10.00
  • piątek   9.00 – 9.30

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Osoba prowadząca: Katarzyna Kamianowska

  • poniedziałek 10.30 -11.00
  • wtorek   10.30 – 11.00

MALI   WSPANIALI -


zajęcia ogólnorozwojowe z elementami sztuk walki:

Osoba prowadząca: Agnieszka Ilnicka

  •  środa: 09:30 – 10:00

 

                                                     

 

 

 

HARMONOGRAM 

KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI

GRUPY II

W  ROKU  SZKOLNYM  2019/2020

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

04.09.2019 Zebranie  organizacyjne w godz. 16.00 – 17:30. Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce; sprawy różne.Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska, Romana Nieścierowicz
 24.10.2019r. Zebranie z rodzicami oraz konsultacje  indywidualne  w  godzinach: 16.00 – 17.00Temat: Przedstawienie wyników obserwacji wstępnej dziecka, organizacja uroczystości Pasowania na przedszkolaka, sprawy różne.Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska, Romana Nieścierowicz
24.02.2020r. Zebranie z rodzicami oraz konsultacje  indywidualne  w  godzinach: 16.00 – 17.30Temat: Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczej za pierwszy semestr, sprawy różne. Przedstawienie wyników obserwacji śródrocznej dziecka.Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska, Romana Nieścierowicz
 18.05.2020r. Konsultacje indywidualne w godz.: 16.00 – 17.30Temat: Omówienie wyników obserwacji końcowej dziecka. Osoba prowadząca: Elżbieta Wesołowska, Romana Nieścierowicz

 

 Istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.