Grupa III

 GRUPA   III – 3 latki

 

NAUCZYCIELE:

 

Marzena Świerk

Anna Jaworska

 

POMOC   NAUCZYCIELA:

 

Katarzyna Kamińska

 

Godziny   pracy   oddziału:

 

06.30-16.30 dzieci przebywają w sali nr 3

16.30- 17.30- dzieci przebywają w sali nr  4


 

ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU 

DZIECI UCZĄ RODZICÓW”

 – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej 
www.crl.org.pl (link: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 ”CZEŚĆ! JESTEM KUZYNEM GRYPY! JAK O KORONAWIRUSIE ROZMAWIAĆ
Z DZIEĆMI?” 

książka jest do pobrania na stronie www.mamyprojekt.pl (link: http://mamyprojekt.pl/koronawirus/).

 

PAMIĘTNIK DOMOWEGO PRZEDSZKOLAKA

  Dzieci codziennie w domu rysują, kolorują i wykonują inne prace plastyczne.
Zachęcam do zbierania tych prac i utworzenia z nich książeczki np.
w formie przedziurkowanych prac połączonych tasiemką lub prac zebranych
w segregatorze. Po powrocie do przedszkola dzieci zaprezentują swoje książeczki
i opowiedzą o swoich sukcesach.

BAJECZKI Z WALIZECZKI

Punktem wyjścia do rozmowy z dziećmi na temat koronawirusa czy konieczności higieny, mogą być nagrania „Bajeczki z walizeczki” dostępne na YouTube, realizowane przez Panią Teatrzyk: https://www.youtube.com/watch?v=LNNVeCaX624.
Zapraszam do wspólnego obejrzenia

WIRTUALNE ZOO

Edukacyjne transmisje na żywo odbywają się na profilu Facebook wrocławskiego ZOO:

https://www.facebook.com/wroclawskiezoo/

Dwa razy w tygodniu (środy i piątki) o godzinie 12:00. Podczas trwania programu
można zadawać pytania- wrocławskie ZOO na bieżąco będzie odpowiadać.

TEATRZYK ONLINE

Aby poczuć się jak w teatrze, zachęcamy do obejrzenia wraz ze swoimi pociechami filmików autorstwa Pani Teatrzyk:

https://www.youtube.com/watch?v=XKFv1Rmawf0
https://www.youtube.com/watch?v=LNNVeCaX624

CODZIENNE FILMIKI AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ DO WYKONYWANIA W DOMU
zamieszczane przez Fundację Mali Wspaniali, z którą współpracujemy
znajdziecie Państwo pod adresem:

https://www.facebook.com/maliwspanialifundacja/

Zachęcamy nie tylko do oglądania, ale również do ćwiczenia .

 

PREZYDENT WROCŁAWIA CZYTA BAJKI PRZEDSZKOLAKOM

Codziennie o godzinie 13.00 na profilu Facebook Prezydent Wrocławia – Pan Jacek Sutryk czyta dzieciom bajki. Nasze przedszkolaki nie tylko mogą poznać Prezydenta Wrocławia ale też miło spędzić czas słuchając bajek.

www.wroclaw.pl

 

Drodzy Rodzice

W związku z obecną sytuacją, na czas zamknięcia placówki jesteśmy do Państwa  dyspozycji telefonicznej od poniedziałku do piątku w godzinach naszej pracy od 11.00 do 13.00. Życzymy dużo zdrowia i do szybkiego zobaczenia.

Nauczyciele

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU (tydzień 1./06.04-10.04.2020):

1. Piosenka z wesołymi podskokami.

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

2. „Kurczątko” – zabawa z wierszykiem.

Rodzic powoli recytuje wierszyk, wykonując ruchy ilustrujące wypowiadane słowa.

Po każdym wersie robi krótką pauzę, by dzieci mogły powtórzyć jego ruch lub dźwięk. Przy kolejnym powtórzeniu dziecko powoli włącza się do recytacji.

Kurczątko Kurczątko z jajeczka się urodziło, (dziecko kuca)

główkę najpierw wychyliło, (podnosi główkę)

na dwie nóżki wyskoczyło, (energicznie się podnoszą)

czarne oczka otworzyło, (podnosi ręce z zaciśniętymi piąstkami)

dziobek mały rozchyliło, (układają dłonie w kształcie dziobka)

że jest głodne zakwiliło… (naśladują pisklę: pi, pi, piii!)

3. Praca plastyczna „Jajko wielkanocne” (dowolna technika)

4. Święta Wielkanocne – rozmowa na temat zbliżających się Świąt.

Przykładowe pytania:

Jak nazywają się nadchodzące święta?

Czy pamiętasz jakie zwyczaje związane są ze świętami wielkanocnymi?

Czy pamiętasz co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

5.Zabawa ruchowa Przenoszenie jajek”

Przygotuj plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca, do wyznaczonej mety.

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU (tydzień 5. / 30.03-03.04.2020):

 

 

Wchodzi Maciek na drabinę”- zabawy paluszkowe, wersja na cztery ręce

 

WCHODZI MACIEK NA DRABINĘ.

TROCHĘ MA NIEPEWNĄ MINĘ.

OJ, KOŁYSZE SIĘ DRABINA,

ALE TO NIE NASZA WINA.

 

Zabawa dla dwojga. Dwoje osób siada naprzeciwko siebie:

1. Jedno z nich ustawia pionowo na podłodze (lub trzyma przed sobą) pięść. Druga osoba ustawia na niej swoją pięść. Pierwsza osoba dostawia swoją drugą pięść i druga osoba dostawia drugą. Każdy kolejny ruch przypada na dwie sylaby.

2. Pierwsze dziecko przenosi pięść z dołu na samą górę drabiny, a potem zabawa trwa jak dotychczas.

3 i 4. Osoby kołyszą drabiną złożoną z czterech pięści, uważając jednak. Żeby pięści cały czas pozostawały jedna na drugiej.

 

Kwiatek”- praca plastyczna

 

Dziecko wykonuje pracę plastyczną, dowolną techniką.

 

Kwiatki wiosny”- odsłuchanie wierszy i rozmowa na ich tematyczny

 

Krokus”

Wyszedł spod ziemi krokus

jak promyk słońca z obłoku.

Rozejrzało się wokoło

I rzekł wesoło:

- Jak tylko podrosnę,

zrobię prawdziwą wiosnę!

 

Pierwiosnek”

Jeszcze w polu tyle śniegu,

jeszcze strumyk lodem ścięty,

a pierwiosnek już na brzegu,

wyrósł śliczny, uśmiechnięty.

 

Witaj, witaj kwiatku biały,

główkę jasną zwrócić do słonka,

już bociany przyleciały,

w niebie słychać śpiew skowronka.

 

Stare wierzby nachyliły,

miękkie bazie ponad kwiatkiem,

Gdzie jest wiosna?- powiedz miły,

czyś nie widział jej przypadkiem.

 

Lecz on nic nie odpowiedział,

o czym myślał?- któż to zgadnie.

Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,

szepnął cicho: „Jak tu ładnie!”

 

Sasanka”

Witajże nam kwiatuszku!

Jeszcze zimne są ranki.

Szkoda liliowych płatków,

szkoda pięknej sasanki.

 

-Ależ ja mam futerko!

I słonko jasno świeci,

o wcale się nie boję,

że mnie zerwą dzieci.

 

Zagadki”

 

Szarzeje i niknie w jesieni,

a wiosną na łące znów się zieleni.

(trawa)

 

Pióra biało- czarne,

buciki czerwone.

Uciekają przed nim żaby,

gdy idzie w ich stronę.

(bocian)

 

Skrzydełka mam jak płatki,

choć sam nie jest kwiatkiem.

I nad kwiatkami w słońcu,

wesoło fruwa latem.

(motyl)

 

W zagrodzie Małgosi”

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prrosi.

Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU

Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU

Kura gdacze: KOD, KO, DA

Kaczka gdacze: KWA, KWA, KWA

Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: BE, BE, BE

Koza muczy: ME, ME, ME

Indor gulga: GUL, GUL, GUL

Krowa ryczy: MU, MU, MU

Konik parska: PRY, PRY, PRY

A pies warczy: WRY, WRY, WRY

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

 

Wyścig płatków”- ćwiczenia oddechowego

 

Dziecko wraz z rodzicem rysuje i wycina z papieru kształt płatka kwiatku. Następnie na stole albo na podłodze, wspólnie wyznaczają linię startu. Zawodnicy nabierają mocno powietrza i za pomocą podmuchów, starają się szybko ukończyć wyścig.

 

Gimnastyka przedszkolaka”

 

KWIATUSZKI

Dziecko kuca na podłodze. Powoli i spokojnie zaczyna się podnosić, prostuje nogi ale nadal ma skrzyżowane ręce na klatce piersiowej. Gdy ma już prawie wyprostowane nogi, zaczyna powoli rozkładać ręce jak płatki i unosi je do góry jak do słoneczka.

 

ŻABKI

Dziecko kuca na podłodze jak żabka. Zaczyna skakać. Rodzic dla urozmaicenia może mu podpowiadać np. żabka skoczyła 5 razy, albo skoczył raz w bok, raz przed siebie itd.

 

KONCERT

Dziecko siada na podłodze, podparte z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi nogi zgięte nogi i na hasło „bęben!” uderza (lekko) piętami w podłogę, a na hasło „pianino”, gra na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek”

 

Jestem samodzielnym przedszkolakiem”

 

Rodzic zachęca dziecko do wykonywania takich czynności jak samodzielne ubieranie się i rozbieranie, czesanie włosów, mycie zębów, zapinanie i rozpinanie guzików.

Myjemy rączki”- profilaktyka prawidłowego mycia rąk

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU (tydzień 4. / 23-27.03.20020):

 

Zajączki”- Zabawa paluszkowa

 

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Dziecko trzyma pionowo otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk- pierwszego zajączka. Pozostałe cztery palce trzyma wyprostowane.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Ponownie porusza w powietrzu wszystkimi palcami jednej ręki.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk oraz palec wskazujący, a trzy palce pozostawia wyprostowane.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Porusza pięcioma wyprostowanymi palcami.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Zakrywa drugą dłonią trzy zajączki- kciuk, palec wskazujący i środkowy. Pozostałe paluszki trzyma wyprostowane.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Jeszcze raz porusza pięcioma palcami.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Zamyka w dłoni cztery pierwsze palce ręki. Wyprostowany ma tylko mały paluszek.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Dziecko porusza palcami jednej ręki.

Kiedy Pięć się schowa, ile tu zostanie?

Zamyka i przytrzymuje drugą dłonią wszystkie palce pierwszej dłoni- zajączki się chowają.

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Dziecko porusza wszystkimi palcami jednej dłoni.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

Zaplata razem wszystkie palce i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 

Koncert”- Ćwiczenie kształtujące świadomość schematu ciała, zajęcia oparte na Metodzie Ruchu Rozwijającego według W. Sherbone

 

Dorosły: dorosły leży na brzuchu na podłodze naprzeciwko dziecka, z dłońmi wyciągniętymi przed siebie

Dziecko: dziecko leży na brzuchu na podłodze, przykładając do niej ucho

Dorosły: dorośli „grają” paluszkami dla dzieci- swoich słuchaczy: najpierw lekko uderzając opuszkami palców w podłogę, potem coraz mocniej, a następnie kolejno: kantami dłoni, pięściami i całymi dłońmi. Siłę i rytm uderzeń o podłogę należy zmieniać w taki sposób, by dzieci mogły rozróżnić dźwięki. Ćwiczenie jest kontynuowane po zmianie ról: dzieci grają dla dorosłych. Można tu wprowadzić swoistą fabułę: gra na pianinie, „palcówki”, akordy, gra na całej klawiaturze fortepianu.

 

Kółko”- Zabawa w klasyfikowanie przedmiotów

 

Dorosły odrysowuje na kartce przedmiot w kształcie kółka np. kubek, talerzy, klocki, słoik itp. Dziecko palcem „rysuje” po odrysowanym śladzie. Następnie szuka w mieszkaniu przedmiotów w tym kształcie.

 

4. „Zwierzęce gadanie” - zabawa dźwiękonaśladowcza

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce?  Kle, kle, kle

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku – ku -ryku

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me

Co mówi krowa , gdy brak jej tchu? Mu, mu, mu

Co mówi piesek, gdy kość zjeść chciał? Hau, hau, hau

 

Sam się ubieram”- zabawy kształtujące samodzielność dziecka

Dorosły pozwala dziecku aby samo mogło się ubrać.

 

Myjemy rączki”- profilaktyka prawidłowego mycia rąk

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO WYKONANIA W DOMU 20.03.2020 r.

 

Jaskółka”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza Marii Konopnickiej

Czarna jaskółeczka

do gniazda leci.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Krzyczą głodne dzieci.

 

Czarna jaskółeczka

Robaczki przynosi.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Każde o nie prosi.

 

Czarna jaskółeczka

karmi dziadki swoje.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Krzyczą wszystko troje!

 

Czarna jaskółeczka

Po muszki znów leci.

- Pi! Pi! Pi! Pi!

Krzyczą głodne dzieci.

 

Rozmowa na temat wiersza:

- Co przynosi Jaskółka swoim dzieciom?

- Ile pisklaków było w gnieździe?

- Po co znowu leci jaskółka?

 

Lustro”- zabawa Metodą Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne

Dorosły: dorosły siedzi na podłodze w lekkim rozkroku, zwrócony przodem do dziecka

Dziecko: dziecko siedzi naprzeciw dorosłego, zwrócone do niego przodem

Dorosły: dorosły „rysuje” ręką (rękoma) w powietrzu rożne figury (np. koło, kwadrat) lub naśladuje pewne czynności (np. jazdę samochodem, czytanie książki), dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego (lustrzane odbicie). Potem następuje zamiana ról.

 Gimnastyka buzi”- ćwiczenia przygotowawcze, usprawniające wargi i język dla szeregu sz, ż, cz, dż

1. Wysuwanie języka z buzi- wąski i szeroki

2. Unoszenie języka na górną wargę, zęby widoczne

3. Unoszenie języka za górne zęby i za dolne przy szeroko otwartych ustach

4. Język masuje podniebienie

5. Język rysuje kropki na podniebieniu

6. Język liczy górne ząbki

7. Kierowanie języka w kącik ust

8. Oblizywanie warg przy szeroko otwartych ustach

9. Śpiewanie znanej melodii wypowiadając „la-la-la” (buzia otwarta, język pracuje pionowo)

10. Wysuwanie warg do przodu- naśladujemy sowę: hu-huuu (zęby są widoczne)

11. Ryjek- uśmiech (zęby widoczne)

12. Szeroki język układamy na górne zęby

13. Oblizujemy górną wargę, potem układamy język w łyżeczkę

 

Myjemy rączki”- profilaktyka prawidłowego mycia rąk

 

 

 

Zajęcia   dodatkowe:

 

Gimnastyka   ogólnorozwojowa  

 z   elementami   korekty:

Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

poniedziałek: 10.10 – 10.30

wtorek:10.10 – 10.30


Zajęcia   logopedyczne:

Osoba prowadząca: Ewelina Kembrowska

Czwartek: 10.00 – 11.00

 

RYTMIKA

 Osoba prowadząca : Marzena Świerk, Anna Jaworska

GIMNASTYKA PORANNA

Osoba prowadząca: Marzena Świerk, Anna Jaworska

poniedziałek – piątek: 8.00 – 8.15

 

ZAJĘCIA RYTMICZNE:

Osoba prowadząca: Dobrosława Głowacka

Piątek: 9.50 – 10.10

J. WŁOSKI:

Środa: 10.00 – 10.15

MALI WSPANIALI:

Osoba prowadząca: Agnieszka Ilnicka

Środa: 10.30 – 10.50

 

 

  


HARMONOGRAM

KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI

GRUPY III

W  ROKU  SZKOLNYM  2019/2020


DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

04.09.2019

Zebranie  organizacyjne:  16.00.- 17.30

16.00-16.20; zebranie z dyrektorem;

16.20-17.30 zebranie w grupie z nauczycielkami

Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce, sprawy różne.

Osoby prowadzące: Marzena Świerk, Anna Jaworska

listopad

2019

Konsultacje indywidualne: 15.30 – 17.30

Temat: Przedstawienie wyników obserwacji wstępnej dziecka.

Osoby prowadzące:Marzena Świerk, Anna Jaworska

styczeń 2020

Konsultacje indywidualne: 15.30 – 17.30

Temat: Przedstawienie wyników obserwacji półrocznej dziecka.

Osoby prowadzące:Marzena Świerk, Anna Jaworska

czerwiec

2020

Konsultacje indywidualne: 15.30 – 17.30

Temat: Przedstawienie wyników obserwacji końcowej dziecka.

Osoby prowadzące: Marzena Świerk, Anna Jaworska

Terminy konsultacji mogą ulec zmianie. W razie potrzeby istnieje możliwość   zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.