Grupa IX

 

 

GRUPA   IX – 6-latki

ROCZNE PRZYGOTOWANIE PRZEDSZKOLNE

 

GODZINY  PRACY  ODDZIAŁU:

06.30 – 07.00                          grupa II

07.00 – 15.30   ( pn, pt)          grupa IX

07.00 – 16.00   ( wt, śr, czw)  grupa IX

15.30 – 17.00   ( pn, pt)          grupa III

16.00 – 17.00   ( wt, śr, czw)  grupa III

17.00 – 17.30                         grupa IV

 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE GRUPA IX

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

GIMNASTYKA PORANNA
08:00-08:15

ZAJĘCIA PLASTYCZNE
14:30-15:00
Osoba prowadząca
K.Kamianowska

J. ANGIELSKI
13:00-13:15
Osoba prowadząca
K. Bednarz

J. ANGIELSKI
10:00-10:15
Osoba prowadząca
K. Bednarz

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
12:20-13:30
Osoba prowadząca:
E. Karpińska

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
12:00-12:30
Osoba prowadząca:
E. Karpińska

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA
15:00-15:30
Osoba prowadząca: M.Belcarz

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA
12:30-13:00
Osoba prowadząca: M.Belcarz

MALI WSPANIALI 14:30-15:00
Osoba prowadząca:
Agnieszka Ilnicka

RYTMIKA
13:10-13:40
Osoba prowadząca:
Dobrosława Głowacka

ZAJĘCIA PLASTYCZNE
14:30-15:00
Osoba prowadząca
K.Kamianowska

 

ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE   

 

Drodzy Rodzice

W związku z obecną sytuacją, na czas zamknięcia placówki jesteśmy do Państwa  dyspozycji telefonicznej od poniedziałku do piątku w godzinach naszej pracy od 11.00 do 13.00. Życzymy dużo zdrowia i do szybkiego zobaczenia.

 Nauczyciele

 

DOMOWE PRZEDSZKOLE – PROPOZYCJE DLA DZIECI I RODZICÓW

 

1. Codzienne filmiki aktywności fizycznej do wykonania w domu
zamieszczane przez Fundację Mali Wspaniali, z którą współpracujemy
znajdziecie Państwo pod adresem:

https://www.facebook.com/maliwspanialifundacja/

Zachęcamy nie tylko do oglądania, ale również do ćwiczenia .

 

2.  Wirtualne ZOO

Edukacyjne transmisje na żywo odbywają się na profilu Facebook wrocławskiego ZOO:

https://www.facebook.com/wroclawskiezoo/

Dwa razy w tygodniu (środy i piątki) o godzinie 12:00. Podczas trwania programu
można zadawać pytania- wrocławskie ZOO na bieżąco będzie odpowiadać.

 

3.  Teatrzyk online:

Aby poczuć się jak w teatrze, zachęcamy do obejrzenia wraz ze swoimi pociechami filmików autorstwa Pani Teatrzyk:

https://www.youtube.com/watch?v=XKFv1Rmawf0
https://www.youtube.com/watch?v=LNNVeCaX624

 

4. Prezydent Wrocławia czyta bajki przedszkolakom

Codziennie o godzinie 13.00 na profilu Facebook Prezydent Wrocławia – Pan Jacek Sutryk czyta dzieciom bajki. Nasze przedszkolaki nie tylko mogą poznać Prezydenta Wrocławia ale też miło spędzić czas słuchając bajek.

www.wroclaw.pl

 

5. Materiał psychologa dziecięcego Anety Janeczek-Romanowskiej

Dla rodziców zainteresowanych szerszym poznaniem tematu wsparcia emocjonalnego dla dzieci w sytuacji podwyższonego lęku dostępny jest materiał, w którym poruszone są w nim tematy: czym jest i jak może wyrażać się lęk u dzieci, jak wspierać dzieci w doświadczeniu lęku w obecnej sytuacji, co można zrobić na zimno, zanim lęk nastąpi oraz co można zrobić na gorąco, kiedy lęk jest już przy głosie.

https://bycblizej.pl/2020/03/14/koronawirus-emocjonalne-wsparcie-dla-dzieci/?fbclid=IwAR1WuldpAabZfPOGdi01na3uLCI9AwQ5h3vqblkhrMNYX_7YRG47SlNLMwY

 

6. Bezpłatne, zdalne wsparcie psychologiczne

Gdyby ktoś z Państwa przeżywał kryzys i potrzebował wsparcia psychologa w związku z pandemią koronawirusa poniżej udostępniamy link do bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej:

https://www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl/kontakt

7. „DZIECI UCZĄ RODZICÓW” – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl  w zakładce aktualności (dzieci uczą rodziców w domu) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 

 8. ”CZEŚĆ! JESTEM KUZYNEM GRYPY! JAK O KORONAWIRUSIE ROZMAWIAĆ
Z DZIEĆMI?”
 – książka jest do pobrania na stronie www.mamyprojekt.pl w zakładce koronawirus.

 

PAMIĘTNIK DOMOWEGO PRZEDSZKOLAKA

  Dzieci codziennie w domu rysują, kolorują i wykonują różnorodne prace plastyczne.
Zachęcam do zbierania tych prac i utworzenia z nich książeczki np.
w formie przedziurkowanych prac połączonych tasiemką lub prac zebranych
w segregatorze. Po powrocie do przedszkola zaprezentujecie swoje książeczki
i opowiecie o swoich sukcesach.

 PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJ I W DOMU W DNIACH 30 – 31.03.2020

  1. Ptasie powroty – zabawy z elementami wymachów rąk i skłonów bocznych. Dzieci w pozycji stojącej, wymachując rękami i pochylając się na boki, naśladują przylot ptaków. Zabawa odbywa się z towarzyszeniem muzyki „Lot trzmiela” Mikołaja Rimskiego-Korsakowa. Dzieci odpowiednio do natężenia dźwięku wykonują ruchy rękami i całym ciałem. Najpierw spokojnie i delikatnie, kiedy muzyka staje się głośniejsza – szybciej, intensywniej, radośniej, kiedy cichnie – zwalniają, uspokajają gesty. Gdy muzyka całkowicie ucichnie, opuszczają skrzydełka, odpoczywają – ręce wzdłuż ciała.

 

2. Wiosna śpiocha – zabawa odprężająca, rozciągająca. Na tle spokojnej muzyki, np. „Marzenia miłosnego” Franciszka Liszta, rodzic opowiada: Wyobraźcie sobie, że jesteście zwierzątkiem, które zwinięte w kłębek zapadło w zimowy sen, i śnią mu się piękne sny. Nadeszła wiosna. Słońce świeci coraz mocniej, nie ma już śniegu, a na drzewach rozwijają się pierwsze liście. Powoli się budzicie i przewracacie na plecy. Otwieracie zaspane oczy, powieki są jeszcze ciężkie po długim śnie. Wolno wyciągacie do góry prawą rękę, lewą rękę, potem prawą i lewą nogę. Klękacie i wyciągacie do tyłu prawą nogę, potem lewą nogę, a potem prawą i lewą rękę. Jesteście gotowi do pierwszego wiosennego spaceru na czterech łapach. Oglądacie wiosenną przyrodę… Po spacerze, zmęczeni, kładziecie się na plecach i przeciągacie, wyciągacie jak najdalej nogi i ręce. Wreszcie kładziecie się wygodnie, rozluźnieni, weseli i odpoczywacie.

 

3. Zapoznanie z literą „h”. Potrzebne kartki, długopis, ołówek, flamaster. Na kartkach wypisujemy sylaby. Wspólne układanie wyrazów – wspólna nauka.

Sylaby dla rodzica: „ha”, „ham”, „har”, „he”, „her”, „hi”, „ho”, „hu”.

Sylaby dla dzieci: „mak”, „mu”, „lec”, „sło”, „bit”, „la”, „łas”, „bur”, „ger”, „fa”, „mo”, „nia”, „ca”, „li”, „kop”, „ter”, „ba”, „ta”, „gie”, „na”, „sto”, „ria”, „do”, „wla”, „tel”, „ba”, „mor”, „ra”, „gan”.

Wyrazy do ułożenia: „hamak”, „hamulec”, „hasło”, „habit”, „hala”, „hałas”, „hamburger”, „harfa”, „harmonia”, „heca”, „helikopter”, „herbata”, „higiena”, „historia”, „hodowla”, „hotel”, „huba”, „humor”, „huragan”.

 

 

4. Biedronka – zabawy plastyczne origami.

Dzieci wykonują biedronkę techniką origami – składanki z kół. Składają równo na pół dwa czerwone koła. Czarny prostokąt pokrywają klejem. Na jednym końcu przyklejają czarne większe koło tak, aby jego połowa była przyklejona, a druga połowa wystawała poza prostokąt – to główka biedronki. Złożone czerwone koła przyklejają na prostokącie złożonym brzegiem w kierunku środka prostokąta. Złożone brzegi kół powinny się ze sobą stykać i przykrywać część koła – główki. Na wierzchnich połowach kół skrzydełek przyklejają po kilka małych kół czarnych – kropki biedronki. Lekko rozchylają czerwone koła z kropkami – skrzydełka biedronki. Na spodniej części czarnego prostokąta można przykleić dwustronną taśmę klejącą i wykorzystać zrobioną biedronkę do zabawy.

 

5. Moje spotkanie z Wiosną – malowanie farbami. Każdy może namalować obrazek opowiadający o wiośnie według własnej wiedzy, osobistych wrażeń, indywidualnej wrażliwości estetycznej.

 

6. Zagadki o pogodzie

Ciepło z zimnem się zmówiło,

srebrne frędzle zawiesiło,

Kiedy ostry mróz przeminie,

w słońcu woda z dachu spłynie.

(sopel)

 

Co to za ogrodnik?

Konewki nie miewa, a podlewa kwiaty i drzewa.

(deszcz)

 

Nie widać nic od samego rana,

Ziemia jest jakby mlekiem oblana.

Lecz nie martwice się, to nie szkodzi,

Bo słońce wróci za kilka godzin.

(mgła)

 

Gdy wczesnym rankiem na łące się znajdziesz,

może te perły w trawie odnajdziesz.

(rosa)

 

Pada z góry, z czarnej chmury

nie śnieg, nie deszcz,

W słońcu promieniach

w wodę się zmienia.

Co to jest, czy wiesz?

(grad)

 

7. Kapryśna pogoda – słuchanie wiersza Bożeny Formy.

Kapryśna pogoda

Siedzi natura i myśli sobie.

Och, ja tu zaraz porządek zrobię.

Wnet pory roku do niej przygnały

i różne aury zaplanowały.

Właśnie jest wiosna, wietrzyk powiewa,

słoneczko coraz mocnej przygrzewa.

Często śnieg z deszczem i grad popada,

jednak dni ciepłych znaczna przewaga.

Lato przychodzi zaraz po wiośnie.

Wszyscy witają lato radośnie.

Czyściutkie niebo, upały duże

zachody słońca i groźne burze.

Razem z jesienią ulewne deszcze.

Mgły wczesnym rankiem, przymrozki pierwsze.

Coraz mniej ciepła, smutno, ponuro,

słońce ukryte ciągle za chmurą.

A kiedy zima sroga przybędzie,

lekki, puszysty śnieg sypać będzie.

Siarczyste mrozy, śnieżne zamiecie,

będą panować wtedy na świecie.

 

8. Jaka jest dzisiaj pogoda? – założenie kalendarza pogody.

Dzieci obserwują pogodę za oknem określają, jakie zjawiska atmosferyczne zobaczyły. Nauczyciel rozmawia z dziećmi na temat prowadzenia obserwacji przyrodniczych i odnotowywania spostrzeżeń w kalendarzu.

 

 

 

 PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJ I W DOMU W DNIACH 1 – 3.04.2020

 

1.  Wspólna gimnastyka ilustrowana wierszem:

Tupnij nogą, ile sił, (tupiemy)

Klaśnij w górze: raz, dwa, trzy, (klaszczemy nad głową)

Zrób do przodu skłon głęboki (kłaniamy się, dotykamy palcami stóp)

Potem pochyl się na boki (robimy skłon w prawo i w lewo)

Raz – skręt w lewo (robimy skręt w lewą stronę)

Raz -  skręt w prawo (robimy skręt w prawo)

Bioderkami porusz żwawo (kręcimy bioderkami),

A gdy zmęczysz się troszeczkę

Możesz usiąść na chwileczkę. (siadamy)

 

2. Ćwiczenia grafomotoryczne.-  rysowanie szlaczków i wzorów po śladzie i samodzielnie.

 

3. Jestem kroplą wody – opowieść ruchowa.

Dzieci wcielają się w krople wody.  Opowiadamy, w tym czasie kropelki naśladują ruchy wymieniane w opowieści: Jesteś kropelką wody, leżysz na listku. Wygrzewasz się na słonku. Czujesz, że stajesz się lekka, unosisz się wysoko, wysoko. Jesteś teraz chmurką, płyniesz po niebie. Nagle robi się chłodniej, spadasz na ziemię jako deszczyk, odbijasz się o parapety domów, parasole ludzi… i ponownie jesteś kropelką, leżysz na listku…

 

 

4. Propozycje wybranych zabaw Fundacji „Mali Wspaniali”.

https://www.facebook.com/maliwspanialifundacja/

 

 

5. „Poszukiwanie wiosny” – opowieść ruchowa.

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje odgłosy

ptaków). Chłopiec wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu

(kląska, uderzając językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawia „kle-

kle”). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, przez chwilę

zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się).

Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (oddycha

głęboko, wdychają powietrze nosem i wydychają ustami).

 

 

6. https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY – piosenka –  Maszeruje wiosna.

 

7. Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dzieci tworzą rymy do podanych zdań:

Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)

  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

 

8. „Małe pogaduchy” – rozwijanie rozpoczętej myśli:

Wiosna sprawia, że…..

  • Wiosenna pogoda jest…..
  • Spacerując wiosną można zobaczyć…….

 

 

9. ,,Portret Wiosny” – praca twórcza dzieci.
Dzieci odpowiadają na pytania: ,,Z jakimi kolorami kojarzy Wam się Wiosna, i jak można je określić?”

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU W DNIACH 23-27.03.2020

Wiersz „Ziemia” A. Knapik

Dzień dobry dzieci jestem ziemia, wielka, okrągła jak balonik. Z tej strony Słońce mnie opromienia a z tamtej nocy cień przesłonił. Gdy jedna strona jest oświetlona to zaciemniona jest druga strona. Wy zajadacie pierwsze śniadanie a spać się kładą Amerykanie. Właśnie bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo, bardzo duży bąk. Dzień dobry wołam, dobranoc wołam, właśnie zrobiłam obrót dokoła a oprócz tego tak bez końca, muszę się kręcić wokół Słońca, nigdy żeście nie widzieli takiej wickiej karuzeli. Bo trzeba mi całego roku a żeby Słońce obiec wokół.

 

Wiersz D. Klimkiewicz i W. Drabika Co to jest ekologia?

Ekologia – mądre słowo

a co znaczy – powiedz sowo?

Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
– powiedziała mądra sowa…

 

Ćwiczenie oddechowe: Chmurki.

Bierzemy chusteczkę – rozkładamy ją i trzymając za 2 górne rogi przed twarzą dmuchamy. Chustka unosi się do góry. Zrobić kilka powtórzeń.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc                                                    znajduje się tu piosenka – „ Ziemia to wyspa zielona”.

 

Praca plastyczna – wypełnianie konturu „Ziemi” dostępnymi materiałami: farbami plakatowymi, kredkami, kredą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4     – znajduje się tu zabawa taneczna – ruchowa. Dzieciakom na pewno się spodoba.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I    – piosenka – Nasza Planeta. Nauka piosenki. Wspólne śpiewanie.

 

Wykonanie pracy plastycznej z dostępnych materiałów plastycznych,, Czysty las’’

 

 „Zabawy klockami”  – budujemy z klocków wieże (co najmniej trzy) ustawiamy je od najniższej do najwyższej, przeliczamy ilość klocków w wieżach.

 

„Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa z pokazywaniem.
Głowa, ramiona, kolana pięty

Kolana, pięty, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Oczy, uszy, usta, nos.

 

 Znajdź przedmioty zaczynające się na głoskę ,,k”.- Dziecko szuka w swoim otoczeniu przedmiotów na głoskę „p”. Następnie dzieli wyraz na sylaby oraz na  głoski.

 

 „Jestem samodzielny” – ćwiczenie cennych umiejętności np. zapinanie guzików, zamków, wiązanie sznurowadeł

 

Zabawa „Wiosenne porządki”.- ćwiczenia narządów mowy. Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.

  • Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu).
  • Potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).
  • Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).
  • Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych)
  • Pierzemy firanki (parskanie wargami).
  • Zamiatamy schody (oblizywanie warg).
  • Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).
  • Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi  rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

 

Utrwalanie  z rodzicami dni tygodnia i nazw miesięcy.

 

„Myjemy ręce” – zwracanie uwagi na systematyczne i prawidłowe mycie rąk.

wydmuchiwanie nosa.

 

 

„DZIECI UCZĄ RODZICÓW” – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl  w zakładce aktualności (dzieci uczą rodziców w domu) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 

 ”CZEŚĆ! JESTEM KUZYNEM GRYPY! JAK O KORONAWIRUSIE ROZMAWIAĆ
Z DZIEĆMI?” – książka jest do pobrania na stronie www.mamyprojekt.pl w zakładce koronawirus.

 1Słuchanie opowiadania, którego dzieci będą bohaterami. Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie i wykonywanie czynności, o których opowiada rodzic (czynności podane w nawiasie). Podpowiadamy na bieżąco dzieciom, co mają robić.

Opowiadanie: Dawno, dawno temu, a może wcale nie tak dawno. Wśród lasów, łąk i pól było niewielkie miasteczko. W miasteczku tym mieszkały dzieci, które bardzo lubiły leśne wycieczki. Pewnego dnia dzieci zapakowały do plecaków soki, zbożowe batoniki, jogurty, owoce oraz przygotowane przez rodziców kanapki (pakowanie do plecaka). Zabrały także ulubione zabawki. Ucałowały rodziców: „Cmok, cmok!” (dzieci dają buziaki), pomachały na pożegnanie (dzieci machają ręką) i wybrały się na piknik. Szły dróżką przez las (dzieci maszerują), aż dotarły na piękną leśną polanę. Na polanie pięknie pachniały kwitnące dookoła kwiaty (dzieci wdychają powietrze nosem), z daleka słychać było piękny śpiew ptaków (dzieci nasłuchują). Dzieci rozłożyły kocyk. A ponieważ były bardzo głodne i spragnione wyciągnęły z plecaków ulubione zbożowe batoniki, jogurty i soki (dzieci rozpakowują plecaki). Kiedy się najadły i napiły, papierki i puste butelki i kubeczki od jogurtów zostawiły na trawie (dzieci rzucają śmieci na trawę, rodzic wykłada czyste odpady w postaci: plastikowych butelek, papierków po batonikach, ciastkach, kubeczki po jogurtach, kartoniki po napojach). Dzieci rozpoczęły wesołą zabawę. Skakały na skakance (dzieci skaczą). Bawiły się w berka i w chowanego (dzieci zakrywają twarz rękami). Kiedy słońce zaczęło się chować za horyzont postanowiły wrócić do domu. Zabrały kocyk, plecaki i wróciły do domu (dzieci maszerują, a następnie siadają). W lesie zrobiło się cicho, ale jakoś dziwnie. Zwierzęta nie chciały przyjść na leśną polanę. Ptaki nie śpiewały. Kwiaty smutno zwiesiły swoje główki. 2.  Rodzic pyta dzieci, dlaczego w lesie było cicho i dziwnie? Do którego lasu chętniej wybrałyby się na spacer do czystego czy zaśmieconego?·  W którym lesie zwierzętom żyje się lepiej?·  Czy śmieci zagrażają zwierzętom?·  Skąd się biorą w lesie śmieci?·  Co powinno się zrobić ze śmieciami, gdy idziemy do lasu na spacer?·  Czy jest nam przyjemnie teraz siedzieć wśród tych śmieci?·  Gdzie powinny trafiać śmieci?

 

Drodzy Rodzice

W związku z obecną sytuacją, na czas zamknięcia placówki jesteśmy do Państwa  dyspozycji telefonicznej od poniedziałku do piątku w godzinach                                        naszej pracy od 11.00 do 13.00.                                                                                Życzymy dużo zdrowia i do szybkiego zobaczenia.

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO WYKONANIA W DOMU W DNIACH 19-20.03.2020 r.

 

1. Poranna gimnastyka; wykonujemy polecenia zawarte w wierszyku;

Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but
Powrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
I rannego nie czuć chłodu.
2. Masażyk relaksacyjny „Kosmita” autor: K. Kutyła

Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek.

 

 

3. Zagadki

Wysoko na niebie
nocą się zjawiają.
Tworzą gwiazdozbiory,
wesoło mrugają.

 

Kiedy nocą słońca,
nie ma już na niebie,
świeci całym sobą,
lub kawałkiem siebie.

 

Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca
nie byłoby życia.

Planeta którą mam na myśli jest najbardziej oddaloną planetą od układu słonecznego, jest to najmniejsza i najzimniejsza planeta ze skał i lodu (PLUTON).

 

Planeta o której myślę jest najbliżej położoną planetą obok Słońca, trochę przypomina Księżyc, bo jest przez Słońce najbardziej wypalona (MERKURY).

 

Z ziemi do gwiazd
mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr
i samoloty. (rakieta)

 

4.Dzielenie nazw planet: MERKURY, WENUS, ZIEMIA, MARS, JOWISZ, SATURN, URAN, NEPTUN,  na sylaby z wyklaskiwaniem.

 

 

5. Zachęcamy dzieci do wykonania z rodzicami RAKIETY, z dostępnych w domu materiałów. Ewentualnie narysowanie, namalowanie unoszącej się rakiety.

 

6. Doskonalenie umiejętności wiązania obuwia. Doskonalenie umiejętności przeciągania sznurówki z oczka do oczka.

 

7. Ćwiczenia grafomotoryczne. - rysowanie szlaczków i wzorów po śladzie i samodzielnie.

 

8. Myjemy ręce  – dbamy o systematyczne i prawidłowe mycie rąk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HARMONOGRAM KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI 

     GRUPA IX -  ROK  SZKOLNY  2019/2020

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

04.09.2019

Zebranie  organizacyjne w godz. 16.00 – 17:30.
Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce; sprawy różne.

28.11.2019

Konsultacje  indywidualne  w  godz.  14:00 – 17:30.
Temat: Przedstawienie wyników obserwacji wstępnej i diagnoz dzieci.

25.02.2020

 

Zebranie z Rodzicami w  godz.  16:00 – 17:30.
Temat: Podsumowanie pracy wychowawczo – dydaktycznej za pierwszy semestr; sprawy różne. Przedstawienie wyników obserwacji śródrocznej dziecka.

04.2020

Konsultacje indywidualne w godz. 14:00-17:00
Temat: Przedstawienie i omówienie Gotowości Szkolnej.

19.05.2020

Konsultacje indywidualne w godz. 14:00 – 17:00.
Temat: Omówienie wyników obserwacji końcowej dziecka.

 

 Istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.