Grupa VII

GRUPA   VII – 4 latki

 

Nauczyciele:

 

mgr Agnieszka Karkulowska

 

 

Godziny   pracy   oddziału:

 

06.30 – 07.00 – dzieci przebywają w sali gr. II

07.00 – 08.00 – dzieci przebywają w sali gr. VIII

08.00 – 15.30 – dzieci przebywają w sali gr. VII

15.30 – 16.30 – dzieci przebywają w sali gr. VIII

16.30 – 17.00 – dzieci przebywają w sali gr. II

17.00 – 17.30 – dzieci przebywają w sali gr. IV

Grafik może ulec zmianie w przypadku absencji nauczyciela.

 

 

DRODZY RODZICE!

Na czas zamknięcia placówek oświatowych ze względu na trudną sytuację dla nas wszystkich, ustalam możliwość  konsultacji telefonicznych dla Państwa codziennie w godzinach  11.00 – 13.00

Życzę dużo zdrowia

Agnieszka Karkulowska

 ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

PROPOZYCJE ZABAW 06.04. – 10.04.2020

 

I nastał tydzień przedświąteczny. Skupimy się teraz na sprawności manualnej oraz tradycjach związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Korzystajcie przy przygotowaniach świątecznych z możliwości przekazywania dzieciom informacji dotyczących świąt. Tłumaczcie,  dlaczego robicie zakupy, porządki. Rozmawiajcie o zwyczajach panujących w Waszej rodzinie i o potrawach, które znajdują się na wielkanocnym stole. Zaangażujcie też dzieci w przygotowania, w nakrywanie stołu. Pamiętajcie cały czas o zachowaniu higieny i prawidłowego mycia rąk – to da efekty na całe życie! W dalszym ciągu ćwiczymy umiejętności samoobsługowe (samodzielne korzystanie z toalety, zapinanie zamka, a dla bardziej wytrwałych – wiązanie sznurowadeł). Proszę, żebyście na koniec tygodnia wysłali mi zdjęcia swoich prac – z przyjemnością będę podziwiać Waszą kreatywność!

ŚMIGUS DYNGUS!!! 

Drogie dzieci!

Nie zapomnijcie też o najlepszej dla dzieci tradycji polania rodziców wodą, nie żałujcie sobie i nie bójcie się. Macie zgodę Pani Agnieszki :)

Nie zapominamy też o codziennej gimnastyce. Ćwiczenia dla mamy (taty) z dzieckiem znajdziecie na You Tubie pod linkiem:

 

https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y

1.  „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy – wysłuchanie opowiadania:

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

2. Rozmowa na temat opowiadania:·

. Co robiło słonko?

· Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?

· Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

· Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

 

 3. Wielkanocne zwyczaje:

 

Porozmawiajmy z dziećmi nt. wielkanocnych zwyczajów i tradycji. Poniżej przesyłam podpowiedź:
· Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne,  wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
· Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).
Jeżeli dzieci będą miały trudność z podaniem zwyczajów świątecznych, to prowadząca zasugeruje je zagadkami, np.:
· Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)
· Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)
· Przeważnie jest biały i na stole leży .Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
· Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
· Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
· Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
· Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)


4. „Gdzie jest pisanka?” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.

 

Stoimy w tym samym kierunku co dziecko i prowadzimy zabawę: 

 

 

 

Weź swoją pisankę i połóż ją tam (pokazujemy kierunek do przodu). 

 

Pisanka leży przed Tobą. Leży z przodu. 

 

Weź ją teraz w dłoń… i podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz. 

 

Teraz pisanka jest w górze… 

 

Kiedy opuścisz dłonie, pisanka będzie na dole.

 

Wyciągnij teraz rękę tak jak ja… w bok… i połóż pisankę na podłodze. 

 

Teraz leży z boku… 

 

Spójrz do tyłu… Połóż tam swoją pisankę… 

 

Ona jest z tyłu.

 

5. Co w koszyczku? – wkładanie wielkanocnych potraw do koszyczka i rozmowa o znaczeniu potraw:

· Baranek – zwycięstwo Chrystusa, który jak ofiarny baranek oddał swoje życie za ludzi, by następnie zmartwychwstać i odnieść zwycięstwo nad grzechem, złem i śmiercią.
· Jajka – symbol życia
· Szynka – symbol zdrowia,
· Chleb – symbol dobrobytu i szczęścia, symbol Ciała Chrystusa.
· Sól – odstraszenie od zła.

 

 

6. Baranek wielkanocny – praca plastyczna (link poniżej):

Wykorzystamy czas przedświąteczny na wykonanie ozdób wielkanocnych. Poniżej przesyłam link do strony, na której możecie wybrać sobie, którego baranka wykonacie (w zależności od dostępnych w domu materiałów – PAMIĘTAJCIE! Nie wychodźcie z domu, żeby cokolwiek kupować).

 

https://www.arbuziaki.pl/jak-zrobic-baranka-wielkanocnego-az-24-pomysly/

https://www.youtube.com/watch?v=4ZsceTQLuAU

 

7. „Gotowane czy surowe?” – zabawa badawcza.
Pokazujemy dziecku dwa jajka i mówimy: Mam dwa jajka. Jedno jest surowe, a drugie ugotowane na twardo. Niestety, nie wiem, które jest które. Czy znasz jakiś sposób, by sprawdzić bez rozbijania skorupki, które jajko jest ugotowane, a które surowe? Czekamy chwilę, a jeśli dziecko nie wie, jak to sprawdzić, kontynuujemy: Prawdopodobnie surowe jaja kręcą się powoli, a ugotowane – szybko jak bączek. Spróbuj zakręcić jajkami… Następnie rozbijamy jajka nad miseczką i razem z dzieckiem sprawdzamy, które jajko jest surowe, a które ugotowane.

8. Kolorowe pisanki:

Pomóżcie rodzicom przygotować piękne kolorowe pisanki (zapewne wiecie, że tak się nazywają takie jajka). Pomalujcie je flamastrem, farbami lub ozdóbcie inaczej, według własnego pomysłu i z dostępnych w domu materiałów. Przy okazji wspólnej pracy nad pisankami rozmawiamy z dziećmi o różnych sposobach ich zdobienia (np. malowanie, farbowanie, wyklejanie, pisanki drapane).

Życzę miłej zabawy, kolorowych i twórczych pisanek oraz                                      OBFITEGO ŚMIGUSA DYNGUSA!!!

 

 

PROPOZYCJE ZABAW 30.03. – 03.04.2020

W tym tygodniu skupiamy się na zdrowiu i kształtowaniu nawyków prozdrowotnych. Cały czas przypominamy dzieciom o wypowiadaniu się pełnym zdaniem, ćwiczymy rękę, samodzielność i kreatywność! Zadanie na każdy dzień w tym tygodniu – ułożyć puzzle lub wykonać budowlę z klocków.

JAK SIĘ BAWIĆ? 
23 POMYSŁY NA ZABAWY BEZ ZABAWEK
Domowe zacisze oferuje nieskończoną ilość gier i zabaw, które nie tylko pobudzają wyobraźnię i stymulują twórcze myślenie, ale także zachęcają do eksplorowania 
i doświadczania otaczającej rzeczywistości i to wszystkimi zmysłami.
Na stronie www.dziecisawazne.pl znajdziecie Państwo propozycje zabaw
z wykorzystaniem m.in. mąki, ziaren, włóczki, kubków, gazet i poduszek
autorstwa Marty Grześko-Nyczki i Moniki Kościelniak (link poniżej) 

https://dziecisawazne.pl/23-pomysly-na-zabawy-bez-zabawek

PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM
Wspólne eksperymentowanie z dzieckiem pozwala mu poznać smak naukowej pasji
i odkryć radość uczenia się nowych rzeczy. Na stronie www.nowaera.pl znajdziecie Państwo propozycje łatwych w przygotowaniu i bezpiecznych eksperymentów do przeprowadzenia  „w przedszkolnym lub domowym laboratorium” (link: poniżej).
 

https://www.nowaera.pl/strefainspiracji/przedszkolnelaboratorium

„Na straganie” – wysłuchanie piosenki na podstawie wiersza Brzechwy (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s

  1. Nazwijcie warzywa wymienione w piosence;
  2. Podzielcie na sylaby (wyklaszczcie) nazwy ww. owoców;
  3. Jak często jecie  warzywa i w jakiej postaci?;
  4. Które warzywa lubicie najbardziej?

Teraz spróbujcie narysować wybrane warzywa, mogą być one bajkowe, rzeczywiste, z oczkami, w ubraniu lub bez. Pomyślcie, jak wg Was mogłaby wyglądać marchewka czy burak widziane Waszymi oczkami.

Drugi dzień poświęcamy owocom (pokazujemy dzieciom zdjęcia bądź prawdziwe owoce).

Co to za owoc/warzywo?

Rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą zmysłów (dotyk, zapach, smak). Dziecko rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą zmysłów (z zawiązanymi oczkami).

Sałatka warzywna/owocowa:

Wspólnie z rodzicami przygotowujemy pyszną i zdrową sałatę z warzyw lub owoców, które macie dostępne w domu. Można też przygotować sok (pamiętajcie, że witaminy potrzebują tłuszczu, żeby były dobrze przyswajane).

W jaki sposób jeszcze możemy dbać o zdrowie?

  1.  ubieramy się odpowiednio do pogody;
  2. dbamy o higienę (przypominamy i wspólnie z dziećmi prawidłowo myjemy ręce);
  3. pamiętamy o myciu zębów;
  4. odpowiednio się odżywiamy;
  5. pamiętamy o aktywności fizycznej;
  6. chodzimy do lekarz i poddajemy się badaniom.

Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej:

Na koniec tygodnia wykonujemy piramidę zdrowego źywienia i aktywności fizycznej. Jeżeli macie w domu gazetki reklamowe, dzieci mogą powycinać gotowe obrazki, jeśli nie, niech narysują i powycinają (cały czas pamiętamy o ćwiczeniu rączki).

Codzienna gimnastyka:

Pamiętajcie, aby codziennie rano, najlepiej wspólnie z rodziną gimnastykować się przy naszym wierszyku!

MALI WSPANIALI – PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ W DOMU
 
Fundacja Mali Wspaniali, z którą współpracujemy na co dzień zamieszcza codziennie filmiki aktywności fizycznej do wykonania w domu. Zachęcam do skorzystania.

 PROPOZYCJE ZABAW 23.03. – 27.03.2020

 

W tym tygodniu skupiamy się na kształtowaniu umiejętności konstruowania dłuższych wypowiedzi! Oczywiście cały czas rozbudzamy kreatywność dziecka podczas wykonywania prac plastycznych i pomagamy w samodzielności :)

 

 ĆWICZYMY MAŁĄ MOTORYKĘ:

 

Do zabawy potrzebna jest kartka papieru.

 

Siadamy na dywanie, kartkę bierzemy w dwa palce i dmuchamy w nią, aby się poruszała. Następnie pytamy dzieci, w jaki inny sposób można pokazać wiatr za pomocą kartki (np. machając nią, podrzucając itp.). Przechodzimy do pokazywania deszczu. Kładziemy kartkę na podłodze i delikatnie uderzamy samymi paluszkami pokazując najpierw mały, potem coraz silniejszy deszcz. Następnie, burza – tu możemy uderzać pięściami lub tupać czy skakać. Na koniec z kartki robimy kulę śniegową, zwracamy uwagę, aby dzieci dobrze ugniotły kartkę. Taką kulą rzucamy do celu, można zrobić zawody rodzinne!

 

POĆWICZCIE JESZCZE PRZY ZNANEJ WAM PIOSENCE „TĘCZA”

 

Pada, pada, pada deszcz (ruch rękoma od góry do dołu)

Wieje, wieje, wieje wiatr (ręce nad głową- kołysanie wiatru)

Pada, pada, pada deszcz, Wieje, wieje, wieje wiatr.

Błyskawica! (klaśnięcie w dłonie) Grzmot! (tupnięcie nogą)

Błyskawica! Grzmot!

A nad nami kolorowa tęcza (zatoczenie łuku nad głową) 2x

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE:

 

Poniżej przesyłam link do ćwiczeń usprawniających aparat mowy:

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU

W filmie dostępne są odgłosy różnych zwierząt. Prezentujemy odgłos zwierzęcia, zatrzymujemy film, a następnie zadaniem dziecka jest :

- Odgadnięcie, co to za zwierze?

- Powtórzenie odgłosu, które dane zwierze wydaje.

Pozwólmy dziecku zapoznać się z wizerunkiem prezentowanego zwierzęcia. Dzięki temu lepiej zapamięta.

 

Wysłuchajcie piosenki „Wiosna” (link poniżej). Porozmawiajcie o jej treści. Dziecko może narysować Wiosnę, która występuje w piosence. Koniecznie niech opowie, co narysowało. Proszę o przyniesienie pracy do przedszkola, dzieci w grupie będą opowiadać o swoim postrzeganiu tej pory roku.

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

 

 „Chcę być samodzielna / samodzielny” – ćwiczenie cennych umiejętności np.
wydmuchiwanie nosa, ubieranie/rozbieranie się, zapinanie zamka. Pomóżmy dziecku pokonać trudności podczas czynności samoobsługowych.
 

„Jutro miałem urodziny” – pomagamy dziecku zrozumieć pojęcie czasu

 

Pierwszego dnia tworzymy/rysujemy zegar, który będzie odmierzał dzień i noc (może powstać z papierowego talerzyka i wskazówki przypiętej pinezką).  Tarczę dzielimy na dwie części: jasna oznacza dzień, ciemna noc – i zegar gotowy!  Wyglądamy przez okno, nazywamy to, co maluch widzi: jasno – jest dzień, ciemno – przyszła noc;  dziecko ustawia wskazówkę na odpowiedniej części tarczy. Pewnie dość szybko zaobserwuje, że po dniu zawsze jest noc, a po nocy następuje dzień, i że ten rytm stale się powtarza. Nazywanie przez dorosłego pór dnia – rano, po południu, wieczorem – z pewnością ułatwi maluchowi zrozumienie upływu czasu. 

Następny zegar może regulować pory codziennych zajęć dziecka. Wykorzystujemy tę samą tarczę, a rozkład dnia pociechy oznaczamy za pomocą obrazków. Trzeba pamiętać, żeby użyte symbole były jednoznaczne dla malucha, ponieważ to on ma je „odczytywać”. Przypuśćmy, że rano budzimy dziecko i kierujemy jego uwagę na zegar. Pierwszym z symboli na jasnej stronie tarczy jest szczoteczka do zębów, kolejnym – talerzyk i kubek, następnym – klocki itd. Wystarczy, że dziecko zerknie i już wie, co trzeba zrobić teraz, a co potem. Takiemu zegarowi również wystarczy jedna wskazówka, którą przesuwa się wraz z wykonaniem kolejnej czynności.

 

Tytułowe zdanie „Jutro miałem urodziny” świadczy o tym, że maluch nie rozumie jeszcze różnicy między jutro a wczoraj czy dzisiaj. Aby ułatwić mu zdobycie tej umiejętności, możemy stworzyć specjalny kalendarz – na początek tygodniowy. Wieszamy na ścianie poziomy pas papieru i dzielimy na 7 kolumn, na przemian szerokich i wąskich. Szersze pole oznaczać będzie dzień, węższe noc (te dziecko może od razu zamalować na czarno). W szerokich polach rysujemy symbole oznaczające wydarzenia z danego dnia – dziecko na pewno chętnie je wymyśli (np. urodziny = balon, spacer = dzieci, pokój = zabawki). Przy korzystaniu z kalendarza ważne jest, aby zaglądać do niego codziennie i opowiadać, co robiliśmy wczoraj, co będzie dzisiaj, a co jutro – systematyczność jest tutaj kluczowa. Zwracajmy uwagę na wypowiedzi dzieci pełnym zdaniem – każdorazowo mu o tym przypominajmy!

 

„Myjemy ręce” – zwracanie uwagi na systematyczne i prawidłowe mycie rąk.

 PRACA DLA CHĘTNYCH

 

Proszę o wykonanie dowolnej pracy z figur geometrycznych. Figury można narysować, pokolorować i wyciąć. Następnie przyklejamy wzór wg kreatywności dzieci. Nie narzucamy dzieciom konkretnej pracy, niech dziecko samo pomyśli, co mogłoby z danych figur ułożyć. Zachęcamy dzieciaczki do twórczego myślenia. Przy okazji powtarzamy nazwy figur geometrycznych :)

 

DALSZE PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU 

 

„DZIECI UCZĄ RODZICÓW” – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl  w zakładce aktualności (dzieci uczą rodziców w domu) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 

 ”CZEŚĆ JESTEM KUZYNEM GRYPY! JAK O KORONAWIRUSIE ROZMAWIAĆ
Z DZIEĆMI?”
 – książka jest do pobrania na stronie www.mamyprojekt.pl w zakładce koronawirus.

 

PAMIĘTNIK DOMOWEGO PRZEDSZKOLAKA

Dzieci codziennie w domu rysują, kolorują i wykonują inne prace plastyczne.
Zachęcam do zbierania tych prac i utworzenia z nich książeczki np.
w formie przedziurkowanych prac połączonych tasiemką lub prac zebranych
w segregatorze. Po powrocie do przedszkola zaprezentujecie swoje książeczki
i opowiecie o swoich sukcesach.

 

Propozycje zadań i ćwiczeń do wykonania w domu (tydzień 3. / 19.03.2020-20.03.2020): 

 

1. „Marzec” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza Joanny Kulmowej.

 

 

 

Marzec ma ogromny garniec.

 

Mieszka w nim przez całe noce,
Wieje w garncu nieustannie
Syczy coś i bulgocze.
- Powiedz Marcu, co masz w garncu?
- Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę
- z nich przyrządzam Wam pogodę.
 

 

Rozmowa na temat wiersza:

 

- Gdzie mieszka Marzec z wiersza?

 

- Jakie składniki pogody były w garncu?

 

- Jaką potrawę ugotował Marzec?

 

 

 

2. „Zagadkowo” – rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zjawisk pogodowych:

 

 

 


Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.

 

Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.     /SŁOŃCE/

 

 

 

Jaka to pierzynka biała?

 

Płynie po niebie, znasz ją i wiesz,

 

że gdy jest ciemna, 

 

będzie z niej padał deszcz.     /CHMURA/

 

 

 

Gdy spadnie po raz pierwszy, 

 

świat robi się bielszy. 

 

Wyciągamy narty, sanki, 

 

dzieci lepić chcą bałwanki.     /ŚNIEG/

 

 

 

Kropelki wody na głowy padają. 

 

Wszyscy przed nimi pod dach uciekają.     /DESZCZ/

 

 

 

Szumi, gwiżdże, czasem gna.

 

Skąd i dokąd? Kto go zna?

 

Dmucha, szarpie, czasem rwie.

 

Po co? Za co? Kto go wie?     /WIATR/

 

 

 

3. „Jaka dziś pogoda?” –  obserwacja pogody za oknem.

 

    Wykonanie kalendarza pogody dowolną techniką na dzień 19,20.03.

 

 

 

4. „Gimnastyka to podstawa” – ilustracja ruchowa wiersza.

 

 

 

Gimnastyka to podstawa
każde dziecko o tym wie.
Ręce w górę, w przód i w bok,
skłon do przodu, przysiad i malutki skok.

5. „Myjemy ręce” – zwracanie uwagi na systematyczne i prawidłowe mycie rąk.

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

 

GIMNASTYKA PORANNA:

 

Osoba prowadząca: Agnieszka Karkulowska

 

  • poniedziałek – piątek: 8:00 – 8:15

 

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA Z ELEMENTAMI KOREKTY:

 

Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

 

  • poniedziałek: 11.30 – 12.00
  • wtorek: 13.30 – 14.00

 

 

język angielski :

 

Osoba prowadząca: Katarzyna Bednarz

  • środa 11.30 – 11.45
  • piątek 10.00 – 10.15

zajęcia odbywają się raz w tygodniu zamiennie, w zależności od zmiany nauczyciela

 

 

 

 ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

 

Osoba prowadząca: E. Karpińska

 

  • czwartek: 11.00 – 12.00


 

 

RYTMIka:

 

Osoba prowadząca: Dobrosława Głowacka


  • piątek: 12.50 – 13.10

 

zajęcia PLASTYCZNE:

 

Osoba prowadząca: Katarzyna Kamianowska

 

 poniedziałek, wtorek: 13.00 – 13.30

 

zajęcia ogólnorozwojowe  z  elementami sztuk walki         „mali wspaniali”:

 

Osoba prowadząca: Agnieszka Ilnicka

 

  •  środa: 13.00 – 13.30

 

 

 

 

 

HARMONOGRAM

KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI

W  ROKU  SZKOLNYM  2019/2020

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

04.09.2019 Zebranie  organizacyjne w godz. 16:00 – 17:30.
Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce, Sprawy różne.                                                Osoba prowadząca: Agnieszka Karkulowska
05.11.2019
Konsultacje  indywidualne  w  godzinach:  15:30 – 17:00.                                             Temat: Przedstawienie wyników obserwacji wstępnej dziecka.
Osoba prowadząca: Agnieszka Karkulowska
10.02.2020
Zebranie półroczne w godzinach: 16:00 – 17:30.                                                           Temat: Podsumowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej za pierwszy semestr. Sprawy różne.                                                                                                                                  Osoba prowadząca: Agnieszka Karkulowska
27.04.2020 Konsultacje indywidualne w godz. 15:30 – 17:00.                                                           Temat: Omówienie wyników końcowej obserwacji dziecka.                                                 Osoba prowadząca: Agnieszka Karkulowska

W razie potrzeby istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.