Grupa X

 

 

GRUPA  X -  5- latki

 

Nauczyciele:

Sylwia Kuropatwa

Katarzyna Kamianowska

 

GODZINY PRACY ODDZIAŁU:

Godziny pracy oddziału X

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

07.00 – 16.00S.Kuropatwa 07.00 – 16.00S.Kuropatwa 07.00 – 12.00S.Kuropatwa12.00 – 17.00K.KamianowskaZamiennie co tydz. 07.00 – 12.00S.Kuropatwa12.00 – 17.00K.KamianowskaZamiennie co tydz. 07.00 – 12.00S.Kuropatwa12.00 – 17.00K.KamianowskaZamiennie co tydz.

 

06.30 – 07.00 dzieci przebywają w sali gr. III.

07.00 – 16.00 dzieci przebywają w sali gr. X

16.00 – 17.00 dzieci przebywają w sali gr. VI

17.00 – 17.30 dzieci przebywają w sali gr. IV

Środa, czwartek i piątek dzieci do 17.00 przebywają w gr.X.

W przypadku nieobecności nauczyciela grafik może ulec zmianie.

 

 

 

zamierzenia   wychowawczo – dydaktyczne

 

Drodzy Rodzice

W związku z obecną sytuacją, na czas zamknięcia placówki jesteśmy do Państwa  dyspozycji telefonicznej od poniedziałku do piątku w godzinach naszej pracy od 9.00 do 13.00. Życzymy dużo zdrowia i do szybkiego zobaczenia.

Sylwia Kuropatwa, Katarzyna Kamianowska

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO REALIZACJI W DOMU

„DZIECI UCZĄ RODZICÓW” – ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana w naszym przedszkolu.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę
i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl  w zakładce aktualności (dzieci uczą rodziców w domu) będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji.

 

KSIĄŻECZKA DLA MISIA CZYTUSIA

Drogie Przedszkolaki! Nasz miś Czytuś z pewnością nie może się doczekać Waszego powrotu do przedszkola. I Wy na pewno też za nim tęsknicie. Myślę, że miś bardzo się ucieszy, jeśli zrobimy dla niego małą niespodziankę. Proponuję, aby każde dziecko wykonało obrazek (może być oczywiście więcej) o dowolnej tematyce. Po powrocie do przedszkola zbierzemy prace w całość i  zrobimy naszą wspólną książeczkę dla Czytusia. Miłej zabawy :)

 

 W wolnym czasie zapraszamy całe rodziny do
– odwiedzenia Teatru Lalek (spektakle online, zabawa Zróbmy sobie teatr): teatrlalek.wroclaw.pl

- Mali Wspaniali – filmiki z propozycjami aktywności ruchowych, domowych treningów, a także ćwiczenia oraz zabawy https://www.facebook.com/maliwspanialifundacja/

-„Bajeczki z walizeczki” dostępne na YouTube, realizowane przez Panią Teatrzyk:

 https://www.youtube.com/watch?v=XKFv1Rmawf0

https://www.youtube.com/watch?v=LNNVeCaX624

 - Wierszyki logopedyczne https://www.facebook.com/dykcjawierszykiagatakwias/

https://panimonia.pl/…/…/wiosna-audiobook-dla-przedszkolaka/

Oferta Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu – Bajeczki z główeczki 

                                                Szanowni Rodzice

Zapraszamy również do odwiedzania zakładki kącika logopedycznego i kącika gimnastyki korekcyjnej oraz „Od inspiracji do kreacji”-zajęcia plastyczne,gdzie również znajdziecie ciekawe propozycje i ćwiczenia do wykorzystania w domu.

 

Propozycje ćwiczeń logopedycznych:

·         https://www.printoteka.pl/pl/materials/category/1

·         http://blog.mimowa.pl/ 

·         https://www.logotorpeda.com/oddech-relaksacja/a-czy-ty-spiewasz-swojemu-dziecku/

·         https://www.logotorpeda.com/category/strefa-rodzica/

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania w domu – 30.03.2020 – 03.04.2020

1.Wiersz „Wiosenne kwiaty” Anny Łady – Grodzickiej.
Już kwiaty zakwitają
W lasach, ogrodach i na łąkach
- mówią o tym, że nadszedł
Czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Popatrzcie uważnie, może je poznacie?
Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,
Trzeci jest jak złota łąka,
To kaczeniec cały w pakach.
Czwarty to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w żółtym kolorze,
Ten ostatni słoneczny kwiatek
Do wazonu włożę.

Zapraszamy do wysłuchania – czyta pani Kasia :)

https://drive.google.com/file/d/19ym10P5_HEBv4UZpw-AfH5izLAzlL1rB/view?usp=sharing

 

2.Wykonanie ilustracji do wiersza, po powrocie do przedszkola stworzymy wystawę prac.

Do wykonania pracy można użyć różnych materiałów np. plastelina, bibuła, ścinki różnych materiałów.

3. Wiosenne zagadki

Tuż przy ziemi niziutko, płatki z łodyżką krótką.
Fioletowe, wesołe, bo to przecież… (fiołek)

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni, kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni. … (konwalia)

Jeszcze wszystko uśpione, jeszcze nic nie rośnie,
a on śnieg przebija i mówi o wiośnie. … (przebiśnieg)

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące. W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?… (stokrotka)

Jak ten kwiatek się nazywa, co słowo „pan” w nazwie ukrywa? … (tulipan)

Zwykle złote, białe albo fioletowe, wychodzą spod ziemi…. (krokusy)

Tam w lesie ciernistym zakwita niebiesko.
Na łące na pewno czuła by się kiepsko.
A gdy zakwita w marcu, to wtedy już wiecie,
Że nieodwołalnie jest wiosna na świecie. (przylaszczka)

W krótkiej nazwie kwiatów mieszczą się ,,sanki”,
a te kwiaty kwitną w marcu, w mroźne ranki. (sasanki)

Wiosna przyszła, czekaj chwilkę,
A po chwilce pojawiły się… (zawilce)

 

 

4.Zabawa „Jestem dzielny – samodzielny”

Ćwiczenie zdobytych już umiejętności np.wydmuchiwanie nosa, ubieranie/rozbieranie się, zapinanie zamka. Pomóżmy dziecku pokonać trudności podczas czynności samoobsługowych.

 

5. Ćwiczenia grafomotoryczne.- rysowanie szlaczków i wzorów po śladzie i samodzielnie.

6. Wspólna gimnastyka ilustrowana wierszem:

Tupnij nogą, ile sił, (tupiemy)

Klaśnij w górze: raz, dwa, trzy, (klaszczemy nad głową)

Zrób do przodu skłon głęboki (kłaniamy się, dotykamy palcami stóp)

Potem pochyl się na boki (robimy skłon w prawo i w lewo)

Raz – skręt w lewo (robimy skręt w lewą stronę)

Raz -  skręt w prawo (robimy skręt w prawo)

Bioderkami porusz żwawo (kręcimy bioderkami),

A gdy zmęczysz się troszeczkę

Możesz usiąść na chwileczkę. (siadamy)

 

 

Zajęcia  dodatkowe:

 

 

Gimnastyka   ogólnorozwojowa  

z   elementami   korekty :

Osoba prowadząca: Magdalena Belcarz

 poniedziałek: 13.00 – 13.30

wtorek: 13.00 – 13.30

 

 

Zajęcia   logopedyczne:

Osoba prowadząca: Ewelina Kembrowska

czwartek: 14.30 – 15.00

piątek: 13.30 – 14.00

 

 

 

Język WŁOSKI:

Osoba prowadząca: Sylwia Kuropatwa – w toku codziennych zajęć dydaktycznych

 

 

Zajęcia RYTMICZNE:

Osoby prowadzące: Dobrosława Głowacka

Piątek: 11.30 – 11.50

GIMNASTYKA   PORANNA:

Osoby prowadzące:  Sylwia Kuropatwa, Katarzyna Kamianowska

Poniedziałek – piątek 08.00 – 08.15

 

RYTMIKA :

Osoby prowadzące:  Sylwia Kuropatwa, Katarzyna Kamianowska

czwartek: 10.30 – 10.45

 

MALI WSPANIALI:

Osoba prowadząca: Agnieszka Ilnicka

środa: 11.30 – 12.00

ZAJĘCIA PLASTYCZNE:

Osoba prowadząca: Katarzyna Kamianowska

poniedziałek i wtorek: 15.00 – 15.30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

————————————————–

HARMONOGRAM

KONSULTACJI  I  ZEBRAŃ  Z  RODZICAMI

 GRUPY X

W  ROKU  SZKOLNYM  2019/2020

DATA

RODZAJ  SPOTKANIA

04.09.2019

Zebranie  organizacyjne:  16.20 – 17.30 Temat: Zapoznanie rodziców z organizacją pracy przedszkola na bieżący rok szkolny, dokumentami obowiązującymi w placówce, sprawy różne.Osoba prowadząca: Sylwia Kuropatwa,

14.11.2019

 Konsultacje indywidualne: 16.00 – 17.30Temat: Przedstawienie wyników obserwacji wstępnej dziecka.Osoba prowadząca: Sylwia Kuropatwa,Katarzyna Kamianowska

przełożone po feriach

Konsultacje indywidualne: 15.30 – 17.30Temat:Przedstawienie wyników obserwacji półrocznej dziecka; podsumowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej za I semestr Osoba prowadząca: Sylwia Kuropatwa, Katarzyna Kamianowska

09.06.2020

Konsultacje indywidualne: 15.30 – 17.30Temat: Przedstawienie wyników obserwacji końcowej dziecka.Osoba prowadząca: Sylwia Kuropatwa, Katarzyna Kamianowska

 

W razie potrzeby istnieje możliwość zorganizowania konsultacji na prośbę rodzica.