Kącik gimnastyki korekcyjnej

Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu – prowadząca p. Magdalena Belcarz

 

Ćwiczenia ruchowe mają na celu:

  • Skorygowanie i eliminowanie wad postawy
  • Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
  • Zapewnienie wszechstronnego rozwoju fizycznego i wspaniałej zabawy

 

 

Cele te realizowane są poprzez następujące zadania:

 

  •  wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy (w trakcie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń korekcyjnych dzieci poznają własne ciało, odkrywają różnice pomiędzy postawą prawidłową a nieprawidłową, mogą wykorzystywać tę zdolność we wszystkich czynnościach codziennych. Poznają pozycje, w których można wypoczywać z korzyścią dla efektów korekcyjnych)
  •  wzmacnianie mięśni odpowiedzialnych za prawidłową postawę(głównie mięśni grzbietu i brzucha, stabilizującego kręgosłup. Dzieci wzmacniają gorset mięśniowy poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia korekcyjne prowadzone metodą ścisłą i zadaniową)
  •  profilaktyka występowania wad kończyn dolnych: płaskostopie (wzmacnianie mięśni podeszwowych stopy) koślawość kolan (wzmocnienie takich mięśni jak czworogłowy uda, krawiecki, smukły, półścięgnisty, półbłoniasty i pasmo biodrowo-piszczelowe)

Poprzez w/w zajęcia gimnastyki korekcyjnej staramy się oddziaływać nie tylko na motorykę przedszkolaków, ale także na ćwiczenia poprawiające zdolności zapamiętywania, koncentracji uwagi, spostrzegawczości. Staramy się także rozbudzać w przedszkolakach zamiłowanie do wszechstronnej aktywności, co może przyczynić się do lepszego startu w szkole.

Propozycje    ćwiczeń    do    wykonywania    z    dzieckiem    w    domu

 

Ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę

1. MARSZ  NA STOPACH DOROSŁEGO

Dziecko i dorosły stoją twarzami do siebie, trzymając się za ręce. Dziecko staje stopami na stopach dorosłego. Ten, trzymając dziecko, powoli chodzi w przód i tył.

Odmiana: dorosły może również poruszać się krokiem tanecznym.

2. WIELKOLUD

Dziecko i dorosły stają naprzeciwko siebie: dziecko we wspięciu na palcach z rękoma wyprostowanymi, wyciągniętymi w górę, dorosły trzyma dłonie nad rękoma dziecka na takiej wysokości, aby mogło ono dotknąć jego rąk, mocno wyciągając się w górę. Dorosły chodzi tyłem, a dziecko za nim, starając się cały czas dotykać palcami jego dłoni.