ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ
TYDZIEŃ I (04 – 08.01.2021) “NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ
I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Dostrzeganie powtarzalności pór roku, miesięcy.
2. Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy).
3. Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia.
4. Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.
TYDZIEŃ II (11 – 15.01.2021) „ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT,
NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
2. Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
3. Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze.
4. Zapoznanie z wybranymi utworami literatury dla dzieci.
5. Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.
TYDZIEŃ III (18 – 22.01.2021) „KOCHAM BABCIĘ KOCHAM DZIADKA BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Rozwijanie umiejętności mówienia o uczuciach.
2. Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
3. Umożliwienie własnoręcznego wykonania prezentów.
4. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
5. Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu;
TYDZIEŃ IV (25 – 29.01.2021) CAŁY Z CEGŁY MA DWIE WIEŻE W TYM ZAMKU
MIESZKALI RYCERZE
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1.Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury;
2.Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie);
3.Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką);