zamierzenia dydaktyczne dla gr I

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

                                                                                                                                                                                                                                                                                 

TYDZIEŃ   I   (02 – 06.10.2017r.)   

„PRZYJACIEL ZWIERZĄT”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Poznanie wyglądu i życia zwierząt domowych, leśnych, hodowlanych i egzotycznych.

• Kształtowanie pozytywnej postawy wobec zwierząt i uświadomienie, że zwierzę to żywa istota, która ma swoje prawa i należy o nią dbać.

• Rozwijanie wrażliwości na krzywdę zwierząt bezdomnych.

 

 

„MY JESTEŚMY KOTKI DWA”

1.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. /2x

2.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x

3.My jesteśmy kotki dwa,
Każdy znas wąsiki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy znas wąsiki ma. / 2x

4.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x

5.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x

 

 

TYDZIEŃ   II   (09 – 13.10.2017r.)   

„JABŁKA, ŚLIWKI I MORELE, W SADZIE JEST OWOCÓW WIELE”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.

• Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.

• Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

• Rozwijanie wprawności manualnej u dzieci.

 

„WPADŁA GRUSZKA DO FARTUSZKA”

Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.

                                                       

                                                                                                                                                                                  TYDZIEŃ   III   (16 – 20.10.2017r.)    

„WITAMINY, HOP DO BRZUSZKA I MARCHEWKA I PIETRUSZKA”

 

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.

• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.

• Kształtowanie intuicji matematycznych.

• Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

 

 

„CEBULKA I BURACZEK”

Cebulka, cebulka
okrągła jak kulka
Potańcować chciała,
buraczka wołała

Buraczek, buraczek
miał czerwony fraczek
Z cebulką tańcował
nóżek nie żałował

                                                                                                                                                                                                                                                                     TYDZIEŃ   IV  (23 – 31.10.2017r.)  

 „LIŚCIE MALOWANE POD DRZEWAMI ROZSYPANE”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.

• Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.

• Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.

• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

 

„TANIEC Z LISTKIEM”

1. Kolorowy listek mam,

tańczę z listkiem sam na sam.

Tum-pa-lam, tum-pa-lam,

tańczę z listkiem sam na sam. } bis

2. On wiruje, a z nim ja,

cudna jest zabawa ta.

Tra-lala, tra-lala,

cudna jest zabawa ta. } bis

3. Nagle listek w górę, hop!

Jaki piękny jego lot.

Hop, hop, hop! Hop, hop, hop!

Jaki piękny jego lot. } bis

4. Listek upadł,

leży tu i układa się do snu.

Lili-lu, lili-lu

i układa się do snu. } bis