zamierzenia dydaktyczne dla gr I

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

TYDZIEŃ   I   (04 – 08.12.2017r.)   

„ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT, NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.

• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.

• Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze.

• Poznanie najlepszych utworów literatury dla dzieci.

• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.

 

 

„MIKOŁAJ, MIKOŁAJ”

1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.

Ref. Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?
Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?

2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.

Ref. Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?
Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?

 

 

 

TYDZIEŃ   II   (11 – 15.12.2017r.)   

„PORZĄDKAMI CZAS SIĘ ZAJĄC, ZARAZ GOŚCIE PRZYBYWAJĄ”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące.

• Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych w domu.

• Zaangażowanie w czynności prospołeczne.

 

 

„MIKOŁAJ, MIKOŁAJ”

1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.

Ref. Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?
Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?

2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.

Ref. Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?
Chu – chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?

 

 

 TYDZIEŃ   III  (18 – 22.12.2017r.)    

„W CAŁYM DOMU PACHNIE LASEM, TO JUŻ ŚWIĘTA SĄ ZA PASEM”

 

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Wprowadzenie świątecznego nastroju.

• Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Naradzenia.

• Estetyczne wykonywanie ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji drzewka świątecznego i sali.

• Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem.

 

 

„WKOŁO CHOINKI”

1. Wkoło choinki, wkoło choinki, bawmy się dziś wesoło!

Wkoło choinki, wkoło choinki, bawmy się wszyscy wraz!

Parami, parami, pod gałązeczkami.

La la la la la, la la la la la,

dobrze, miło nam!

2. Wkoło choinki, wkoło choinki, bawmy się dziś wesoło!

Wkoło choinki, wkoło choinki, bawmy się wszyscy wraz!

Parami, parami, pod gałązeczkami.

W gorę skaczemy, w ręce klaszczemy,

dobrze, miło nam!

TYDZIEŃ   IV (27 – 29.12.2017r.)  

 „BAWIMY SIĘ WESOŁO”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch.

• Rozwijanie umiejętności porozumiewania się w grupie.

• Kształtowanie u dzieci umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo – zadaniowych.

• Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.

 

 

 

„GWIAZDKA”

1. Świeci gwiazdka, jedna, druga,

główką kręci, oczkiem mruga.

Wszystkie gwiazdki zaświeciły,

wszystkie razem zatańczyły.

2. Chodź, gwiazdeczko, chodź, gwiazdeczko,

zabawimy się w kółeczko.

Chodź, gwiazdeczko, chodź, gwiazdeczko,

zabawimy się w kółeczko.

3. Krążą w kółko gwiazdki obie,

czasem nogą tupną sobie.

Czasem główką pokiwają

i mrugają, wciąż mrugają…