STYCZEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Tydzień I- ( 04.01-08.01) Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
Cele:
- Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury.
- Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką).
- Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych.
- Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
Tydzień II- (11.01-15.01) O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
Cele:
- Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby).
- Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu).
- Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych).
- Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania.
- Rozwijanie umiejętności odpoczynku i relaksacji przy muzyce.
Tydzień III- (18.01-22.01) Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
Cele:
- Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków.
- Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski.
- Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami).
- Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością.
Tydzień IV- (25.01-29.01) Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
Cele:
- Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych.
- Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile pozostało.
- Uwrażliwienie na potrzeby i marzenia innych ludzi.
- Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.