Zamierzenia dydaktyczne dla gr IX

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE                                                                                          W GR. IX

 

 

Tydzień I „ My Polacy”

  • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
  • Zaznajomienie z symbolami narodowymi.
  • Zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w uroczystościach z okazji świąt narodowych.
  • Prezentacja wiedzy na temat organizacji dziecięcych – zuchy, harcerze.
  • Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski.
  • Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „i”, „I”.

 

Tydzień I „ Jesienne piosenki śpiewamy i na instrumentach gramy”

  • Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych.
  • Kształcenie umiejętności ilustrowania wiersza dźwiękami instrumentów perkusyjnych.
  • Dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią.
  • Rozpoznawanie ptaków odlatujących i pozostających na zimę.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 3.
  • Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „l”, „L”.

 

Tydzień III „ Kto nam powie, jak trzeba dbać o zdrowie”

  • Utrwalanie nawyków i przyzwyczajeń do dbania o czystość.
  • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.
  • Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się.
  • Wdrażanie do higienicznego stylu życia.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 4.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „e”’ „E”.
  • Kształcenie umiejętności akceptowania różnorodności wyglądu,zachowania,gustów i potrzeb rówieśników.
  • Uwrażliwianie dzieci na przestrzeganie zasad zachowania się wobec przyjaciół.
  • Kształcenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
  • Zachęcanie dzieci do brania udziału w grach i zabawach sportowych z zachowaniem zasad fair play.

 

Tydzień IV „ Przygotowanie zwierząt do zimy”

  • Poznawanie przez dzieci sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.
  • Uwrażliwienie dzieci na pomaganie ptakom w związku z trudnymi warunkami ich bytowania zimą.
  • Prezentacja możliwości pomagania przetrwania zimy przez  zwierzęta.
  • Prezentacja zwierząt, które zapadają w sen zimowy.
  • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „d”, „D”, „y”.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami przeciwstawnymi.