zamierzenia dydaktyczne dla gr VI

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

 

TYDZIEŃ I  (04 – 08.06.2018)   „ Z KOŃCA ŚWIATA CZY ZZA ŚCIANY,
                                                     TO PRZYJACIEL NASZ KOCHANY”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Kształtowanie świadomej przynależności do narodu i kraju.
  2. Przygotowanie do zgodnego współżycia w Europie i świecie, kształtowanie tolerancji wobec ludzi innych ras i kultur.
  3. Rozwijanie orientacji przestrzennej, posługiwanie się nazwami kierunków.
  4. Odczytywanie symboli na mapie i globusie. 

 

TYDZIEŃ II  (11 – 15.06.2018)  

  „BUKIET, PREZENT I CUKIERKI, DZIŚ RODZICÓW DZIEŃ JEST WIELKI”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
  2.  Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
  3.  Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
  4.  Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
  5.  Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.


TYDZIEŃ III  (18 – 22.06.2018)   „COŚ SIĘ SKRADA, COŚ SZELEŚCI,
                                                            DŻUNGLA STO TAJEMNIC MIEŚCI”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat zwierząt żyjących w dżungli.
  2. Rozwijanie zdolności liczenia, dodawania i odejmowania oraz grupowania elementów (określanie liczby elementów w zbiorze, rozumienie pojęcia „równoliczny”).
  3. Ćwiczenie spostrzegawczości, pamięci i wrażliwości słuchowej.
  4. Kształcenie zdolności negocjowania podczas wspólnego tworzenia gier ściganek.

 


TYDZIEŃ IV  (25 – 29.06.2018)   „GÓRY, MORZE, WIEŚ, JEZIORO,
                                                       GDZIE RODZICE NAS ZABIORĄ?”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Zapoznanie dzieci z krajobrazami charakterystycznymi dla różnych regionów Polski.
  2.  Doskonalenie umiejętności wyrażania myśli w formie zdań (poprawnych składniowo, logicznie i gramatycznie).
  3. Uświadomienie konieczności objęcia ochroną niektórych gatunków roślin i zwierząt.
  4. Budzenie zainteresowań czytelniczych, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego czytania.
  5. Wdrażanie dzieci do wyodrębniania głosek w prostych słowach.
  6. Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie.

 

Piosenki do nauki:

 

 „Mama w kuchni”

Mama krząta się w kuchni od rana, 
Myśli wciąż o niebieskich migdałach.
Gdy pytamy, co ugotowała
„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”

Ref.
Nasza mama, mama zadumana
Mama zadumana…………….

Nasza mama niezwykła kucharka
Krokodyla wrzuciła do garnka
krasnoludek wpadł jej do sałaty
a w piecu piecze się zegarek Taty

Ref. Nasza mama, mama zadumana
Mama zadumana cały dzień
błądzi myślami daleko
codziennie przypala mleko
na łące zrywa kwiaty
i sól sypie do herbaty

Ten krokodyl co uciekł z ogródka
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka
choć zegarek czuje się fatalnie
lecz obiad był dziś bardzo punktualnie.

Ref. Nasza mama, mama zadumana
Mama zadumana cały …………….

 

 

 „TRA , LA ,LA DLA MAMY”

1. Moja mama jest kochana,

Moja mama wszystko wie.

Kiedy do mnie się uśmiecha

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam

najpiękniejszą mamę mam

Tra la la , tram pam pam

Zaraz buzi mamie dam.

2. W domu, w sklepie, na spacerze,

Z mamą nigdzie nie jest źle.

Gdy prowadzi mnie za rękę,

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam

najpiękniejszą mamę mam

Tra la la , tram pam pam

Zaraz buzi mamie dam.

 

 „Dobrze z tatą iść”

Ten nasz tata to okropnie fajny facet,
nie chciał draki, więc dzieciaki wziął na spacer…

Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody -
to jest myśl!

Choć nasz tata robi strasznie duże kroki
i nie patrzy wcale na nas, lecz w obłoki…

Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody -
to jest myśl!

Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha,
bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha…

Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody.
zimne lody dla ochłody -
to jest myśl!

 

 

 „Daj mi rękę tato”

1.Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.
Ref.
Tato, tato,
jak to dobrze ,że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię
2.Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.
Ref.
3. O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałbym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.

 

 „Hej, przedszkole ukochane”

            1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki, a ty już kończysz swoje 6 lat,

            żegnasz przedszkole i swoje panie i zaraz ruszysz dalej w świat.

                        Hej, przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja?

                        Może jednak tu zostanę jeszcze rok lub dwa. (powt.)

          2.   A kiedy czerwiec, jak woda płynie, na dworze lata nadchodzi dzień –

            dla kilku chłopców i dziewczynek przedszkole właśnie kończy się.

                        Hej, przedszkole…

           3.  Rzec: „Do widzenia” trzeba i  w drogę, bo po wakacjach nie wrócisz już.

            Wspominaj często przedszkolne progi, by miłych wspomnień nie krył kurz.

                        Hej, przedszkole…