ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ
TYDZIEŃ I: Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form jej wyrazu (muzyka, plastyka, taniec);
- Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu);
- Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;
- Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania;
- Umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac.
TYDZIEŃ II: Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury;
- Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie);
- Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką);
TYDZIEŃ III: Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
- Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu;
- Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski;
- Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami);
TYDZIEŃ IV: O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt;
- Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków;
- Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
- Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania;