zamierzenia dydaktyczne dla gr VII

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
 

TYDZIEŃ I: Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie okazji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja – świat przyrody (gromadzenie wiadomości na temat owoców);
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
  • Kształtowanie aspektu liczby naturalnej;
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno-kulturalnych;

TYDZIEŃ II: Witaminy hop! Do brzuszka i marchewka i pietruszka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności postrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem (zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, itp.

TYDZIEŃ III : Liście malowane, pod drzewami rozsypane

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
  • Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
  • Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce;

TYDZIEŃ IV: Las szumi jesiennie, już robi się sennie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
  • Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
  • Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
  • Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
  • Zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych;