zamierzenia dydaktyczne dla gr VII

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE W GR. VII

MAJ 2018

Tydzień I – Zwierzęta domowe są szczęśliwe i zdrowe

  • Kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju – wdrażanie do poczucia odrębności narodowej.
  • Zapoznanie z legendami z różnych rejonów Polski.
  • Rozwijanie świadomości bycia Europejczykiem.
  • Zapoznanie z wybranymi strojami regionalnymi oraz melodiami wybranych tańców ludowych.
  • Nauka wybranego tańca ludowego.
  • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.
  • Kształcenie umiejętności mierzenia długości.

Tydzień II – Wiosna do nas przybywa – swe kolory odkrywa

  • Wzbogacanie wiedzy na temat prac wiosennych wykonywanych przez ludzi w ogrodzie.
  • Założenie hodowli fasoli, ustalenie cyklu rozwoju fasoli – kształtowanie postawy badawczej wobec otaczającego świata przyrody.
  • Prezentacja wybranych gatunków roślin i zwierząt – mieszkańców łąki.
  • Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywanie wybranych roślin i zwierząt.
  • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną – w świecie roślin i zwierząt.
  • Kształcenie umiejętności rozwiązywania i układania zadań tekstowych.
  • Kształcenie umiejętności układania i odczytywania działań arytmetycznych.

Tydzień III –  Praca różnych ludzi – poznajemy wybrane zawody

  • Zapoznanie z pracą wybranych osób z przedszkola (szkoły).
  • Obserwacja pracy ludzi w wybranym zawodzie, np. aptekarza, urzędnika pocztowego, policjanta, piekarza, krawca, fryzjera.
  • Kształtowanie postawy poszanowania pracy różnych osób.
  • Prezentacja drogi listu od nadawcy do adresata – kształcenie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.
  • Gromadzenie doświadczeń w zakresie tworzenia kolekcji.
  • Zaznajomienie z różnymi narzędziami pomiaru długości.

Tydzień IV -  Na święto Mamy i Taty niech będzie program bogaty

  • Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców w rodzinie.
  • Wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmowy – uważne słuchanie wypowiedzi innych, włączanie się do rozmowy.
  • Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny.
  • Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny.
  • Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć.
  • Zachęcanie do planowania czynności, które doprowadzą do celu.
  • Dostrzeganie zmian odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych.