ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE DLA GR VIII

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TYDZIEŃ I  (03 – 07.09.2018)   „ PRZEDSZKOLE WITA NAS”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Organizowanie zabaw ułatwiających dzieciom prezentowanie siebie i poznawanie imion rówieśników.
  2. Integrowanie grupy – budowanie serdecznej atmosfery i więzi emocjonalnej
    w grupie.
  3. Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i nawiązywania
    z nimi bliższych znajomości.
  4. Rozwijanie odpowiedzialności za poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności.
  5. Zachęcanie dzieci do zagospodarowywania kącików zabaw i zainteresowań.
  6. Wspólne ustalanie z dziećmi norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie przedszkolnej.

 

 

TYDZIEŃ II  (10 – 14.09.2018)   „WSPOMINAMY WAKACYJNY CZAS:
                                                      MORZE, GÓRY I ZIELONY LAS”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów.
  2. Rozpoznawanie przez dzieci charakterystycznych elementów pejzażu Polski.
  3. Omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata.
  4. Rozbudzanie świadomości fonologicznej.
  5. Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.

 


TYDZIEŃ III  (17 – 21.09.2018)   „WIEMY, GDZIE MIESZKAMY”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Poznawanie przez dzieci pojęć związanych z adresem zamieszkania.
  2.  Poznawanie przez dzieci wybranych zasad ruchu drogowego.
  3. Utrwalanie kierunków w przestrzeni.
  4. Doskonalenie u dzieci umiejętności orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów po okolicy.
  5. Kształcenie u dzieci umiejętności zachowania się w miejscach publicznych;
    w sklepie, na ulicy, w parku.
  6. Zainteresowanie dzieci pracą policjanta.

 

 

TYDZIEŃ IV  (24 – 28.09.2018)   „WIELE ZASAD ZNAMY,
                                                       BEZPIECZEŃSTWA PRZESTRZEGAMY”


 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Poznanie przez dzieci sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu własnemu i innych.
  2. Przybliżenie dzieciom sytuacji zagrożeń oraz możliwości korzystania z telefonów alarmowych.
  3. Wdrażanie dzieci do stosowania zwrotów grzecznościowych.
  4. Zachęcanie dzieci do pomagania w domu w codziennych czynnościach.
  5.  Kształtowanie pojęcia liczby 1.
  6. Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „m”, „M”.