ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE DLA GR X

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

 

TYDZIEŃ I  (03 – 07.12.2018)   „JAK BYĆ DOBRYM DLA INNYCH?”


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

  1. Kształtowanie zdolności dzielenia się oraz sprawiania radości innym poprzez oferowanie prostej pomocy, miłe słowo i gest, przygotowane samodzielnie niespodzianki.
  2. Utrwalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów i stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo.
  3. Kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „<”, „>”, „=”.
  4. Poznanie drukowanej i pisanej litery „y”.
  5. Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter.
  6. Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób.
  7. Uwrażliwienie na potrzeby innych (aby dobro otrzymać, trzeba dobro dać)
  8. Rozwijanie sprawności ruchowej (motoryka duża, motoryka mała).
  9. Rozwijanie sprawności manualnej (grafomotoryka).

 

TYDZIEŃ II  (10 – 14.12.2018)  „ MOJA RODZINA”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim.
  2. Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób.
  3. Zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”.
  4. Wdrażanie do czytania globalnego (nazwy miast, postaci)
  5. Budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka (dotyczącego domu, rodziny, przyjaciół)
  6. Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji
  7. Doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
  8. Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie itp.)

 

 

TYDZIEŃ III i IV  (17 – 28.12.2018)  „BOŻE NARODZENIE ”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

  1. Wywołanie radosnego nastroju, spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób.
  2. Wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej.
  3. Kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami, adekwatnymi do możliwości dziecka.
  4. Rozwijanie współczucia i empatii – uwrażliwienie na potrzeby ludzi i zwierząt
  5. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych (ptasia stołówka, stołówka zwierząt leśnych, sposoby dokarmiania zwierząt, nazwy ptaków, które dokarmiamy zimą)
  6. Kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
  7. Rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie.
  8. Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz na kartce.
  9. Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter, wdrażanie do czytania globalnego.
  10. Kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter.
  11. Doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  12. Doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo).